Nu har dom gått för långt !
http://www.expressen.se/husdjur/1.1135235/hundar-med-oronhangen
Nu vill vissa hundägare tillomed ta hål i öronen på sina hundar !
Helt sjukt !
Nej men snälla ?! Det där är bara för mycket. Hur tänker dom egentligen?

Snälla, såg att det här är ett skämt! :O Hur tänker vissa folk??

Det där är ju gammalt :/

Gammalt eller inte… för vissa är det nytt och fruktansvärt…

#4 det finns redan en tråd om det menar jag.
Usch! Det håller jag verkligen med om! Hundar är hundar, och ska inte behandlas som människor. Stackarna!

va tragiskt, hur långt ska människor få gå egentligen? avlar fram raser endast för utseendets skull. Nagelack, örhängen o vem vet vad som kommer härnäst. Tycker det borde finnas gränser. Bling-bling på halsband och kläder, där drar jag gränsen.
Borde nästan få ta licens för att skaffa hund för jag tycker att sånt här är djurplågeri. Låt hundar få va hundar. Stackars djur som har sådana mattar och hussar. Som Nikka sa, hundar är hundar och inte människor!
Jag tror ärligt sagt inte att hunden hör bättre med extra hål… *ironi*
Det är förjävligt allt detta som de gör med stackas hunden, persing (stav?), tatuering, färgning, kläder, får inte gå själva (bärs runt i en väska) och allt annat trams.
Skaffa ett gosedjur istället om du vill utöva detta…
**MVH Cerrolyn
Håller med ! Det är så sjukt :-P.
Har precis läst läst Cesar Millans bok " kanonbra". Där skriver han om dom hundar det är mest synd om - det är Paris Hilltons hundar med smycken som måste gå på premiärer mm. Dom hundar som mår bäst är uteliggarnas hundar. Dom följer sin ledare i vått och torrt. Dom delar på maten och har ett harmoniskt liv. Hunden får vara hund…och inget annat…
Läs gärna boken…..den handlar inte bara om el koppel mm, boken är riktigt bra. Man får sig en tankeställare…Han kan verkligen prata med hundar…….Jag har provat en massa tipps, och oj så bra det har gått. Jag fattar det knappt själv….

Asså kan dom inte skilja på Människa och hund?! Hundar ska fan inte behandlas som männisor som vissa tror! Hundar e hundar. :)

Djurplägeri tycker jag att det är.
Det där med hål i öronen på hund har ju varit poppis länge. Missförstå inte, jag tycker att det är jättefel jag oxå. Jag säger bara att det inte är någon direkt nyhet. :/

haha ok, de va de för mig x) jag e lite trög

Har inte sett det här tidigare. Men fyy så hemskt! Stackars små djur! Dom har inte valt det där livet, dom kan inte tala om vad dom tycker.. dom är hjälplösa. Näe, det där är verkligen för långt!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
jag sitter bara målös.
Jaha… stackars hundar.
Kom och tänka på boken om Mary Poppins. Då har grannhunden en lite fiiiinare hund som badas och kammas och har sin egen sidenkudde.
Sen rymmer hunden och tar med sig en riktig "byracka" hem.
Tanten blir helt förstörd för att hennes hund inte lyssnar och rör sig med sånna där…
Men då "pratar" Mary Poppins med både hunden och tanten och förklarar att hunden vill vara hund.
Kanske ska skicka den boken till Paris Hilton?

Usch och fy det är helt sanslöst, man kan ju undra vad nästa idiot steg blir…stackars våra små vänner vad dom får stå ut med.
En hund ska se ut som en hund och få leva ut som en hund *morr*

Äch, det där är inte värre än att klä ut hundarna i små "söta" kläder och köra omkring på dom i barnvagn.
öh… jag skulle nog vilja påstå att som okunnig, ta hål i ett djurs öron utan bedövning med risk för infektioner och vidare skador när dom leker och kliar sig är betydligt värre än att sätta på en tygbit på hunden.
≧◔◡◔≦

Nu tänkte jag mest på principen.
nej men vad fann förlåt för jag svärde men detta är ju riktigt !! djurplåger!!!!!!!

#18 håller med dig, en tygbit och göra hål i öronen är en viss skillnad….en tygbit skadar inte djuret. Att göra hål i öronen på dom kan ställa till med en massa elände för hunden.

#19 tycker det inte går att jämför.. detta är ju sjukt.. inte bara smärtan utan de kan bli infekterat.. onaturligt..
kläder kan ja förstå vissa raser behöver det på vintern.. min JRT fryser så han har täcke på lång promenaderna…

Visst är det onödigt. men men
När man förut och än idag tatuerar hundar?? Utan bedövining..
Är det med djurplågeri? onödigt ont??
Försvar det inte men tycker det väcker onödigt mycket publicitet?
Människor är konstiga och vill så mycket men allt för ofta blir det så fel..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Så ont gör det inte.
Tänk på alla föräldrar som tar hål i öronen på sina små barn.
Tycker du att det är förfärligt med?
Med principen menar jag att det är lika sjukt att klä ut sin hund i små klänningar som det är att ta hål i öronen på dem eller att tattuera dom med för den delen.
Hundar är hundar! Inte ska man ta hål i öronen på hunden!

#24 nu menar inte jag att ja klär ut min hund… visst väljer ja ett snyggt täcke men de ska också fylla sin funktion och det är ju trotts allt de viktiga.
ja tycker inte man ska ta håll i öronen på små barn.. tycker man kan vänta tills de vill det själva, och om en del barn vill när de är 6 eller 12år är upp till barnen.
tror knapast en hund skulle be om hållen?
men ja vet att min hund vill ha sitt täcke då han annars står och fryser i ett hörn, och när han får de på springer han och leker som vanligt.
har nt heller sett det förut xD aja idioter som gör sånt mot sina hundar