Valp som inte vill gå ut..
Skaffade min lilla Meya för drygt 1 vecka sen, hon är alltså 9 veckor nu..
Och hon kan gå i koppel och har inga som helst problem med det, men hon vill inte vara ute.
Så fort vi tar ut henne så drar hon tillbaka mot trappen. När hon är nödig gör hon fort det hon ska och dra hemmåt. Vi har försökt att ha henne lös men hon följer inte med utan springer direkt mot dörren..
Hon kommer visserligen tillbaka och kollar vars vi är om vi inte kommer tillbaka,men hon vägrar gå runt ute, hon vill inte busa heller..
Vi busar ju med henne inne men det är inte tillräckligt när hon inte får vara ute och röra sig, för hon blir sm galen då hon är inne. Nästan som att hon gör av med all energi som hon inte fått springa av sig . Och det är lite jobbigt att ha en hyperaktiv hund inomhus..
Några tips på vad som kan få henne att glädjas mer åt stunderna utomhus?
Har aldrig haft det här problemet med dom andra hundarna jag haft.

Vad konstigt.. :( Tyvärr har jag nog inga tips - min lilla bebis (9½ mån nu) vill absolut inte gå in istället ;D det kan vara lika jobbigt kan jag säga. Det är så man får dra in henne istället. Haha, när man närmar sig trappen så spjänar hon emot. Sting däremot älskar att gå ut och likadant med att gå in :)
Det går inte att busa med eran hund ute också då? Ta med godis, locka och så. Men tänk på att inte bära hunden - utan ta den tid den behöver för att komma framåt. Gör roliga saker ute. Träna? Om det tycker det är roligt, lek med något och så :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Det låter som er valp är mycket rädd och osäker på den stora och läskiga världen, det är inte konstigt. Gå alltid till samma plats och försök välja en plats som är trygg för henne, där det inte rör sig så mycket folk och så. Ha koppel eller lina på henne om hon springer iväg från er och sätt er ner och bara njut av naturen - länge.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Okej, tack för båda tipsen. När jag springer och lockar på henne springer hon efter men tror hon gör det för att hon inte vill bli lämnad.
Men jag har varit på olika ställen med henne då jag gått ut kanske är det det osm gör henne osäker?
Men ska testa ta med hennes favorit saker då jag går ut nu nästa gång och bara ha tålamod :)