Hundkurs för "aggressiv" hund
Jag känner att jag och min hund som jag vaktar skulle behöva lite starkare band mellan varandra, därför skulle jag vilja gå en hundkurs med honom. Kruxet är att han skäller som en tok mot främst hanhundar, men även tikar. Schäfrar tål han inte. Han skulle aldrig få för sig att bita en annan hund, han bara skäller..
Annars är han duktig, kan massa saker som fot, gå bakom, tyst, skall, (sitt, ligg, stå), stanna, kom, varsågod.. bl.a. så han kan sakerna. När han inte förstår vad man menar skäller han också.
Har kikat runt lite, men skulle behöva lite personliga kommentarer typ.
Bor i Skarpnäck, Stockholm
Någon som har råd?
Helena

Kolla vad det finns för duktiga instruktörer runt dig. Kika på vad de har för utbilningar, och hitta någon som känns rätt och passar dig. Sen nkontaktar du instruktören och kollar omk du kan boka någon privat timme först, sen, när det fungerar bättre, kan du säkert gå vanliga kurser.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Det är så svårt när jag inte har någon aning om om de är bra eller inte.. skulle vilja ha lite kritik från såna som gått på en kurs, men jag har inte hittat nåt sånt än..
Visserligen tror jag att det skulle bli super om vi bara hittade ett par privatpersoner som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig genom att han får leka med deras hundar.. Men det är svårt då han ser ganska skrämmande ut när han skäller..
Helena

Jag vet en tjej som kanske kan hjälpa dig. Hon kör lite kurser och även privat, workingdogsthlm.se hittar du henne på. Bor i Sthlm.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Tack för tipset, ska kika :)
Helena