Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 2646 ggr
joytick
0

Kissar i mattes säng

Halloj!

Min 7 månaders valp som är rumsren, händer nån olycka ibland men inte ofta, har börjat kissa i min säng. Hur ska man få bort detta? Han kissar nästan aldrig någon annanstans i lägenheten, nån olycka ibland men.

blackangel
0

Hmmm ja du det låter inte skoj men jag vet att min Kiara gjorde det ibland då hon var mindre: /. Hon slutade dock med det sen men jag fick hålla dörren låst in till sovrummet om jag skulle iväg en snabbis…

SnuttisochBizze
0

Har skaffat en liten valp som nu är elva veckor och jag känner igen detta beteende. Han klissade nämligen också i sängen för ca två veckor sedan. Men jag kom snabbt på varför. Då vi har en "hög" säng till skillnad från valpen, ville han ej hoppa ner eftersom han  visste att han ej kom upp igen. Han sprang ofta runder i sängen och försökte säga till men jag vaknade inte. Nu när jag vant mig vid honom så vaknar jag direkt och går ut med honom istället.

Jag satte även undan vattenskålen under nätterna, för att han ej skulle dricka under nätterna, då han förmodligen blir lättare kissnödig innan du vaknat.  Men glöm ej att genast sätta ner vattenskålen igen, då det är viktigt! Men nu gör jag ej det mer.

Jag säger inte att detta är samma problem men det är ju alltid ett litet tips. Flört

Lycka till

//JohannaSkrattande

Bleenda
0

Det kan bero på att det luktar kiss efter första kiss olyckan. Risken finns att den kommer upprepa det. Ett råd är att du köper en ny madrass och inte låter din valp hållas i din säng.

En bekant till mej köpte en snygg begagnad soffa dom skulle ha till stugan. Det första hunden gör är att kissa i den. Hunden har varit rumsren i flera år. Det fanns säkert någon lukt sedan tidigare som vi människor inte känner. Men med lite "fyspray" så gick hon inte upp i den.

Det här var ett litet råd bland alla som du troligen kommer få.

Lycka till / Bleenda