Godispåse från Granngården
Köpte 1 kg torkat kött i portionsbitar hos Lantmännen och min lilla hund gillar det nästan för mycket. Har ni tips på hur mycket man kan ge dagligen och ange för och nackdelar med dessa goda bitar.
jag ger godis endast till träning… dels för att det ska vara något extra gott när han presterar något och dels för att det kan bli för mycket av det goda så han riskerar att bli överviktig (har en kompis som ger sin hund godis alldeles för mycket och jämt "för att hunden tycker om det", och den hunden är snart på gränsen till fet)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Mina hundar har alltid fått 2 frolic och en liten pinne efter sista utgången. Markerar att nu är det nattinatti.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jag ger godis endast vid träning av den anledning att jag inte vill riskera att hunden blir överviktig pga att den fått äta för mkt och för att jag inte vill riskera att hon slutar äta sin vanliga mat för att hon blivit mätt av godiset.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Här står det alltid mat i skålen. Hon äter när hon är hungrig. Väger bara runt 19 kilo och vet. tyckte det var bra för henne.
Hade en arbetskamrat som gav sin Tax en knäckebrödssmörgås med leverpastej varje kväll. En gång hade de slut. Hunden ylade tills de åkte till en nattöppen mack och handlade. Sen gick han och sov. Det var inte en hel utan knäckebrödet delades i fyra delar. Men ändå.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jag brukar anpassa Elviras fodermängd om hon fått mycket godis en dag, då får hon lite mindre torrfoder. Hon får alltid en tuggpinne på kvällen och den har jag räknat in i hennes matmängd från början
Är det den med alla torkade djurdelar?
Nackdelen är väl vad jag vet att det är likaväl med vanliga grisöron, tomma kalorier.
≧◔◡◔≦
Har givit mina hundar godis vid träning eller när de gör något bra fast de kanske inte alltid själva vet om det.. Men de brukar koppla ganska fort. Också en from av träning, men ändå..