Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1055 ggr
NinaSkurken
0

Projektarbete, HJÄLP !

Jag skall börja 3:e året på gymnasiet linjen hund och fritid, nu ska vi ha ett projektarbete som ligger på 100p(tror jag)

Det sak handla om hund och jag har ingen aning om vad jag vill göra, har ni några förslag?

Har tänkt på räddningshundar, hur hundar kan hjälpa människor i olika situationer.

hjälp tack :P

Bogart
0

Min kompis gjorde ett projekt om klickerträning, hon gick kurs och sånt… Tror hon skrev en dagbok och skrev ner hur allt gick etc., och sedan redovisade hon det i form av en hemsida om klickerträning. Dock gick hon samhäll, och gjorde det som ett psykologiprojekt, men det bör ju funka för dig också. =P

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

kerla
0

Gör något om det vanligaste hundägarproblemet. Dragande i koppel.

Finns ju massvis med oika metoder stanna, vänd, memea molins "den omständliga", ryck, antidrag selar, halti, kontaktträning. Folk är ju så otroligt uppfinningsrika.

Intervjua folk. Vilka metoder de använt, hur de resonerat och resultatet.

Sara87
0

Räddningshundar låter som en bra idé.

(Kamphundar/)Kampraser kanske kan va nåt att skriva om? Ett mkt hett å aktuellt ämne, finns nog mkt att leta på där. Massor med diskussioner i ämnet finns ju även här på hif.

Cerrolyn
0

Bra förslag.

Mitt är: Vad man ska tänka på innan man köper en hund.

**MVH Cerrolyn

AnneN
0

Hundar inom sjukvården

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

NinaSkurken
0

tack för alla bra tips !

alla är verkligen bra att tänka på.

kamphundar har jag gjort en stor uppstats om redan där vi intervjuade folk tog reda på massa men som sagt de finns vääldigt mycket om det och är ett väldigt hett ämne !

#5 hur menar du hundar inom sjukvården?

är det hundar som hjälper handikappade och så?

AnneN
0

#6 det jag menade med hundar inom sjukvården är sådana hundar som får komma in på en del avdelningar på sjukhus/äldreboenden mm för att muntra upp patienterna lite.

Finns lite info om det på denna sida http://www.halsansnatur.se/content/view/73/87/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

NinaSkurken
1

Jaha :) okej då förstår jag :P de kan va kul :)