Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1375 ggr
Anett Lindbom
0

Veterinär-dax i morgon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I morgon klockan 11,00 ska vi vara hos veterinären med min Benji. Han har magrat så mycket på sista tiden och han är lite krasslig i magen emellanåt samt att han har en liten knöl/böld på nedre ögonlocket på ena ögat.

Vi ska ha ett urinprov med oss, Det är tur att hanhundar kissar som dom gör, så jag hoppas att det blir lätt att fånga upp lite av Benji-kisset i burken.

Vi åker bil till veterinären & min hund hatar att åka bil,,

Ni här på forumet får gärna hålla en tumme eller två för att det inte är ngt allvarligt med min gamla Whippet. Han är 10½ år nu och jag vill ju ha honom kvar hos mig ett tag till..

[Vargnatt-]
0

Håller tummarna för att det går bra för er!

Maddepadde
0

Hoppas det går bra!

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Elega
0

Hoppas allt går superbra!

Anett Lindbom
0

Jo vi får hoppas att allt går bra i morgon och att det inte är ngt allvarligt med Benji, men jag är så himla orolig för att det ska vara ngt allvarligt,,

AnneN
0

*håller tummarna*

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

tira
0

hoppas allt går bra för er mvh tira

Marylojs
0

Håller tummarna för att det går bra!

Anett Lindbom
0

Nu så har vi varit till veterinären, Benji har gått ner tre kilo sedan han vägdes sist, och det är ju en del på en liten whippet.

Urinprovet var det inget fel på, hans hjärta fungerade som det skulle & blodprovet får jag veta svaret på i morgon, och då bla Benjis blodsocker.

Har jag tur så är det "bara" fodret som behöver bytas, just nu äter han Doggy senior.

Men än är jag ju lite orolig för vad det kan vara för fel på honom, men det får jag ju veta först i morgon.

tira
0

usch går själv att väntar på besked vet hur jobbigt det är tänker på dig mvh tira

Anett Lindbom
0

Ja det är himla jobbigt att behöva vänta på besked,, Men vi får hoppas att det inte är allt för allvarliga fel på våra vovvsingar..

Yessica
0

Hoppas du snart får veta vad det är, men konstigt att ni inte får blodprovssvar på en gång :S Det fick jag båda gångerna jag var inne med Sting för att kolla henne när hon var konstigt.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Anett Lindbom
0

Nu så har jag fått provsvaren & Benji är helt frisk, allting såg bara normalt ut. Så nu ska vi till att börja med att byta foder & se om han lägger på hullet, Annars så skulle jag höra av mig igen till min veterinär.

gejsa
0

Vilken tur! Så det är ev fodret som gjorde att han gick ner i vikt då?

gejsa
0

Vilken tur! Så det är ev fodret som gjorde att han gick ner i vikt då?

Anett Lindbom
0

Ja förmodligen är det fodret. Men förutom att han har tappat i vikt så har han ju mått bra, som tex att bajset har varit normalt, och han äter alltid upp sin mat och han har fungerat som han brukar, mer eller mindre.

Men skulle Benji inte öka i vikt så skulle vi höra av oss igen till veterinären.

tira
0

vilken tur vad skönt för er mvh tira