Hundar iFokus

Hundar

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 1872 ggr
Jonazid
0

Jag tackar nog för mej

Och går vidare. Ja klarar verkligen inte av människor som tycker det är okej med våld och förnedring som uppfostran. Att skapa en rädsla, inte undergivenhet hos djur. Och inte när det är en så stor grupp på samma forum. Så jag tackar för mej.

Jasmiin
0

neej , lämna inte HiF !!

LillMalin
0

Det är väl ingen som har sagt att det är " okej" med våld, men alla uppfostrar sin hund olika , och det tycker jag att man får respektera, (bara det inte går till överdrift såklart)…alla kan ju inte uppfostra hunden lika, + att det beror påå va du har för hund, man kanske har en jätte blyg hund, osv…

Stanna kvar! =)

Karmatarerskanise
0

Tack.

kerstinjo
0

Nu har du helt klart misuppfattat någonting. Jag har aldrig hört någon på denna hundsida, som har förespråkat våld, som en uppfostringsmetod.

Kanske ligger det något i det du säger hera?

Kerstin 

Karmatarerskanise
0

Han e gone nu :)

Liss
0

Ja de var väl för de bästa.. Någon som inte är öppen för andras åsikter och skapar sina egna små lögner om att folk här inne skulle föresrpåka våld mot hundar.. ja dem får gärna gå!

elakt sagt kanske.. Men känns som om de bara är för att provisera oss!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

#6 Inte elakt alls. Sånna människor behövs inte här på forumet. :)

Nilam
0

Jag fattar ingenting :S Men har ju inte varit medlem så länge och inte särskilt aktiv heller :P Men har aldrig märkt något sådant som h*n påstår..

Labbelove
0

Vad behövs det för folk på forumet? Vad har han ljugit om den personen.

SaraC
0

Alltid tråkigt om någon lämnar.

På ett forum är det meningen att alla ska få uttrycka sina åsikter, så länge man följer skriv- och trivselregler såklart! Det kommer alltid finnas folk som inte har samma uppfattning om saker o ting som man själv och det får man gärna diskutera, men man måste acceptera det.

Att det skulle finnas folk härinne som tycker djurplågeri är okej vet jag inget om. Men om det gör det tror jag knappast det är många..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
0

#9 Det behövs folk av alla de slag. Dock inte folk som ljuger eller sprider tråkig stämning.

Ser att du blev medlem idag, välkommen ;)

lena1
0

ser inte att han ljög på något vis faktiskt, men däremot var han liiite för överreagerande på allt ont som händer med våra hundar, och det är ju både en bra och dålig egenskap, det hjälper ju inte att bli rabiat för att kunna förändra något i världen liksom…….

V-lang
0

Ja som sagt, jag fattar nada…..har det varit så otroligt många som förespråkat våld och förnedring mot sina hundar här för så fattar jag det, det har då inte jag sett något av…..isf är han/hon ju ingen förlust precis, är det inte så ja då är det ju synd att han/hon slutade.

Karmatarerskanise
0

#12 Han skrev lögner om mig i en annan tråd. Och vem förespråkar våld här?

lena1
0

14, jag såg vad han skrev i en annan tråd, och inte är det många som förespråkar våld här heller, men jag uppfattade inte hans inlägg som du gjorde, så jag sade min åsikt i det…

Karmatarerskanise
0

Upfattade du inte hans inlägg till mig som jag gjorde? Hänger inte med :)

lena1
0

16, precis;-)

Karmatarerskanise
0

ok

Jasmiin
0

Det blev ett litet bråk på tråden "Mannen som talar med hundar" (Den som jag gjorde)

Alla som fattar nada kan kolla vad som hände där..

Karmatarerskanise
0

#19 Bråk skulle jag inte kalla det. Bara trams.

V-lang
0

Jag ska genast ut och läsa där, för det var jag som inte fattade ;)

LillMalin
0

det gör du ändå aldrig Lotta! , jag har blivit van..

V-lang
0

Fy Malin! Men i detta fall fattade jag faktiskt inget, och jag har faktiskt varit med i några år men har aldrig hört att någon förespråkat våld eller förnedring mot sina hundar. Så varför denna person gick ur är för mig ett mysterium, men jag ska gå in och läsa få se om jag kan bli klokare av det ;)

LillMalin
0

Fattade heller ingen ting Generad fast…spela roll, allt behöver man inte fatta i denna värld, det skulle blivit väldigt jobbigt isåfall!

kerstinjo
0

# 23 Eftersom jag inte orkade läsa så kan du väl tala berätta om du blev klokare? För blir man klokare av den tråden så kan jag tänka mig att läsa den en gång, eller två.Oskyldig

Kerstin 

blackangel
0

Hmm jag hade lite svårt för honom tyvärr då han regaerade så aggresivt på allt o påstod att vi på detta forum var så för blandrasavel m.m m.m, synd:/

lena1
0

26, det såg inte jag att han gjorde, och då får jag i så fall hålla med dig där…

kerstinjo
0

Jag har inget sett och inget märkt, som vanligt!OskyldigMen visst 17 är det en god stämning här inne.

Kerstin 

lena1
0

28, inget fel på stämmningen här inteSkrattande

Karmatarerskanise
0

Bara ibland det dyker upp folk som bara är ute fter att irritera som en finne i r*v*n ;)

lena1
0

30, och som sagt så har det ju lite med att göra hur man uppfattar det andra skriver, det är ju ofrånkomligt;-),men visst finns det sådana.

Karmatarerskanise
0

#31  Han ljög om mig och påstod att jag var för våld mot djur. Hur man kan uppfatta det på ngt annat sett, det förstår jag inte eftersom det var ren lögn. Så hur du kan uppfatta det på ett annat sätt blir för mig en gåta.

lena1
0

32,nu tog jag inte en specifik sak, utan gav bara min syn på saken.

Karmatarerskanise
0

Men det är den saken jag skrev om innan också. Och då påstod du att du inte uffattade det som jag. Nu undrar jag då HUR du uppfattade det?

lena1
0

34, förstod att du skulle ta det så, men jag har väl ändå rätt att uppfatta folk som jag vill, precis som du….och det var inte något konstigt med det.hur jag uppfattade det skrev jag i inlägg 12.

Karmatarerskanise
0

Du ser inte att han ljög. Alltså tycker du att jag tycker om våld på hundar. ok.

Jo, det är ngt konstigt med det. Det kan jag lova.

lena1
0

36, nu är du mer än lovligt på krigsstigen pm,a mig om du vill reda ut det….finns ingen anledning att alla andra ska behöva se sånt trams.jag svarar inte mera här på det i alla fall….

Karmatarerskanise
0

Nej, jag är inte på krigsstigen. Tycker bara att du skriver konstigt. Du har visat vad du tycker om mig, då du inte anser att han ljög.

Dålig stil, när jag till och med skriver vad som är sant och inte i den aktuella tråden.

Och nej du. Så roligt som PM ska vi inte ha ;) Räcker med förra gången.

lena1
0

38, för det första kan inte du avgöra vad jag tycker om dig pgr av att jag uppfattar saker på ett annat sätt,så den dåliga stilen kan stå för dig själv, och javisst var det roligt förra gången;-),vi klarade ju ut det eller? :-)

Karmatarerskanise
0

#39 En sak som är säker, det är vad jag känner och tycker.
Uppfattar du saker på det sättet, har vi inte ha mycket att skriva varandra :)

Hejs

lena1
0

40, näe kan tro det ;-)

svejs

Brurn-Brurn
0

Kann ju se ut som om någon "lever" bäst med lite el i

Karmatarerskanise
0

#42 Vad menas med det? Förstår inte riktigt vad det betyder?

Millan1971
0

Andas med magen nu;)

V-lang
0

Nu har jag läst och fattar fortfarande nada…men jag kommer inte sakna honom för på detta ställe finns vad jag vet ingen som förespråkar våld och förnedring mot sina hundar. Och visst har vi god stämning här inne som Kerstin säger =)

gejsa
0

Visst är det god stämning som vanligt. Jag är inte här så ofta men är inte här för att starta något iaf. hihi

LillMalin
0

Jepp, håller med om att det är god stämning här, annars skulle jag väl inte ens funnits kvar på denna sida! ;) och jag håller med Lotta om att jag heller inte har märkt att det finns våld bland uppfostran..här… :) och det är lite dumt när folk kommer och provocerar utan att nån har gjort nåt fel (enligt mig) Spec. att anklaga människor som inte har gjort nånting - det är riktigt lågt tycker jag…

Det här är genom internet och man kan få för sig att säga riktigt elaka saker till folk bara pga. att man skriver det, det finns ju många som blir trackad på iternet, bara för att dom människor som gör det inte behöver kolla i ögonen på den/dom personerna, skulle det varit i verkliga livet , tror jag inte att samma person skulle kommit och sagt " nej, men seriöst vilken Ful hårfrisyr du har" eller " nej , men vilken ful hund, hur kan du ha en sånn, jag tycker att (t.ex) labradoren är bäst, den du har, är bara nåt skräp"
Jo, visst finns det människor som säger så där också utanför datorn, men dom flesta bli nog lite mer försiktig i verkligenheten än nÄr dom sitter vid datorn…

Detta är iallafall min uppfattning! =)

kerstinjo
0

#47 Hörs att förståndiga Lill-malin har lyssnat mycket på tantisarna.Räcka ut tungan

Kerstin 

LillMalin
0

#48, nejdå Kerstin, har tänkt ut det Alldeles själv *stolt* :D

V-lang
0

Jag håller med dig jag Kerstin, Lill-Malin har lärt sig ALLT av oss tantisar ;)

Freke
0

Själv är jag av den skolan där man säger något, vare sig skrift eller verbalt men står för det fullt ut…

Kan jag inte stå för det ska jag inte uttrycka det..

Är någon i min mening e idiot, eller har en "ful frisyr" som jag tycker är värd att kommentera så gör jag det…

Tror inte på 50m hjältar… (folk som är kaxiga på håll)

Säger precis vad som faller mig för, sen finns det vissa som jag  inte ens orkar bry mig om för dom är bara energi tjyvar..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

LillMalin
0

#51, det är kanske du det! , men jag sa Bara det som jag uppfattade, sa Aldrig att det gällde alla! …

och en till sak vill jag tillägga till min text…själv har jag blivit mer utsatt för elaka saker i skolan/i verkligheten än på internet…men jag är glad för det, för jag har lärt mig att inte bry mig, tycker dom får sköta sitt eget liv och hitta ut att folk kanske verkligen blir sårad utan att visa det, det är dom's problem! , inte mitt! + att det är inte jag som får dåligt samvete, det är dom!

Så, ja, man bestämmer själv hur man vill vara som människa, så är det bara! =)

kerstinjo
0

Jag tror jag ska adoptera dig Lillmalin, du är ju lika klok    (nästanRäcka ut tungan) som jag och en viss annan person!Hemlis

Kerstin 

LillMalin
0

Hehe! =) Tack för att jag är Smart Kerstin, tog verkligen åt mig! ;) spec. när det var en tantis som sa det ^^

Hennum
0

hum… tycker ändå att det ibland verkar vara som att vissa åsikter är accepterade här och andra inte. ett forum måste vara öppet för alla. tycker man att någon är irriterande får man hålla det för sig själv, ett forum ska vara öppet för exakt alla. det är bara vad jag tycker då. :) det ska lixom inte vara en privat liten sajt där bara de som tycker rätt får vara med. bara för att någon reagerar på saker, oavsett om det är sant eller inte, som inte passar in på andras syn på hur det är, så ska inte den personen behöva gå ur sajten… Nu var det ju personen ifråga som valde själv att gå ur sajten, men det tycker jag är synd. Har inga åsikter om konflikten. utan tycker alltid det är tråkigt när nån lämnar en sajt, oavsett om jag håller med dem eller inte.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Liss
0

Tror ärligt talat inte de handlar om att hålla med eller inte. Tycker vi låter varandras åsikter vara otroligt bra här inne. Visst kan de gå hett till pågrund av att hundar är ett hett ämne! Men har inte sett någon som är otrevlig här inne oavsett åsikt på länge (fören nu)
Och de är väl de det handlar om mer här, att när folk går till personangrepp får dem gärna packa ihop och gå. Annars om de fortsätter kan man bli avstängd ändå.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SaraC
0

Alla åsikter är välkomna. Men det finns något som heter gott uppförande och hänsyn också. Att alltid säga vad man tycker, för att vara ärlig, som någon skrev, är inte alltid det bästa. Säger man något som med enbart avsikt att såra någon annan så kan man lika gärna var tyst. Det är inte ärlighet att säga att någon är t.ex. ful, det är bara att vara elak.

Vad gäller forumet har alla rätt att ha sina åsikter. Men vi har vissa regler, som alla godkänner när de blir medlemmar här.

Karmatarerskanise
0

Ja, att erbjuda sig att slå en annan forummedlem, är knappast acceptabelt.

LillMalin
0

Håller med..  =)

Erla
0

Tror jag förstår hur du känner. Tyvärr e d så att det fins personer oxå på iFocus som njuter av att kritisere andre. Oftast har dessa oxå brister i sitt förhållande till djur . Brister kompenseras ofta md makt och våld. det klokaste är nog att låtsa som om dom inte fins.

månge vill nog bli glada om du kommer med igen Jonazid

Kram Erla

KindredCold
0

Tror inte jag sett en enda här på iFokus som förspråkat våld mot hundar..
Aja, synd att du ser det så.

sirspikey
0

verkar vara rätt vanligt att folk lämnar det här forumet för att de 'missuppfattas' eller känner sig 'påflugna' eller att andra har 'extrema ideer' om saker o ting.

Jag har inte helt lämnat det här forumet, mest pga av att jag är ganska road av hur okunskap faktiskt sprids bland våra hundägare. Är just nu och har varit aktiv i andra hundforum och aldrig stött på de problem ni har här (tänker inte nämna vilka forum det är då jag vill undvika att vissa personer tar sig dit).

Vad ni saknar här är dels personer med riktig kunskap om hur hundar och djur beter sig och verkar (säger inget om grundkunskaper för det verkar ni ändå ha).

Ni saknar oxå förmåga att vara sakliga i era diskussioner, dvs läsa in vad som sägs accomodera dem till era egna ståndpunkter o sen ge ett sakligt svar tillbaka -finns ingen mening att 'diskutera' något med en person som inte kan använda sig av logisk argumentation, det blir bara pajkastning; -Aa men jag tycker faktiskt så! - Ja men HUR kan du tycka så, det tycker inte jag! - Ja men du måste faktiskt acceptera att jag tycker så… osv… Högstadie anser jag!

bye bye

Karmatarerskanise
0

#62 Nu ser jag att du inte vet ngt om vad Jonazid skrev här inne. Han erbjöd sig att slå en av oss medlemmar. Så det var bara ett plus att han lämnade.

Och du, kul att vi kan roa någon iaf ;)

Sen kanske du skulle ta och syna dig själv i kanterna lite granna :) Eller det är som vanligt bara andra det är fel på? ;)

Freke
0

Det kanske var så att han ansåg att en fysisk misshandel skulle vara lindrigare än den psykiska misshandeln som han själv utsattes för?

Syna sig borde väl alla… Om alla skulle vara kritiska…

Men som altid, dumt att kasta skit i luften för ner kommer det alltid.. då på sig själv

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Karmatarerskanise
0

#64 Han utsattes inte för något liknande. Vilket du också vet om du läste hans trådar och inlägg.

Klump
0

Nu är du på krisgstigen.. igen=)

Jag har fått för mig att (Du) är någon form av Medarbetare, modd eller nått.
Men jag måste fattat fel va?
Annars skulle du väl inte ta alla dina personliga konflikter i öppna trådar?
Det är inte första gången jag ser det nu…

Och det är inte jätte spännande att läsa om.

Karmatarerskanise
0

#66 Inte på denna sajten nej. Och du, denna tråden är gammal. Så inget att dra upp egentligen :)

Klump
0

Tråden är ju fortfarande aktiv.. eller hur?

Karmatarerskanise
0

#68 Okey, då är mitt tips; läs inte mina inlägg. Då slipper du läsa om ointressanta saker :)

Millan1971
0

#66  hallo! detta är en gammal tråd! hade du läst vad denna människa skrev överhuvudtaget,hade du ej ens undrat!!!

psyko
0

Jag tycker precis som trådskaparen att det är jättefel att uppfostra sin hund genom att skada, förnedra och/eller få sin hund att lyda sin ägare genom att den inte törs annat. 
Har dock inte upplevt att någon på det här forumet uppfostrar sin hund på det viset.

Karmatarerskanise
0

Nej, det har aldrig så länge jag varit medlem här funnits någon som förespråkar våld!

Goldie
0

Människor med avsikter har åsikter och söker mer innsikter.

Dom kan var svåra att förstå och møts ofta med motstånd utan att det fins motsatser eller kontraster i det.

Har fått veta (från et medlem på sajten  Svensk Natur ) at en jägare blev avstängd pga sina åsikter.  Det är ju fel att man inte har mot till att lysna till vad som skrivs, men svarar med att låsa ute. Konsekvensens ser man ju. folk har lämnat den sajten. Det är kun nogon få igen av den gamla Carl_S kåren, fast kanske med nya nick. Sajten svarar inte till vad tittel sejer längre

Jag tycker ju det är tråkigt attt du lämnar en sajt som jag har glädje av att besöka, även om häst har pri till mej, och det är ju värdens uppgift att gripa inn i tid  utan att stör debatter som bryts hårdt. oftast lär man något. Hot skall inte tillåtas

SaraC
0

Här inne har ingen blivit avstäng pga av att denna är jägare. Vår Sajtvärd är själv jaktintresserad. Hur det är på Svensk natur har jag ingen aning om, men har svårt att tro att någon blivit avstängd av denna anledningen där också.

För övrigt tycker jag det känns onödigt att denna tråd kommer upp på nytt flera gånger nu igen, TS skrev ju inlägget för flera månader sedan, så tråden fyller ingen som helst funktion längre.

spikes
0

74,snacka om att starta gammalt groll, lås tråden finns ju ingen anledning att prata om det mera, även om jag tycker det var synd att han lämnade också…..

Inlägget är låst för nya kommentarer