Idag sprang han iväg...
Under dagen så hade jag min hund Loke lös i trädgården medan jag hängde upp tvätt. Ganska dumt av mig att välja att göra så när jag inte har stenkoll på hunden, men det har ju funkat innan. Aja, när jag är klar med tvätten så ser jag inte Loke. Jag blir inte förvånad, eftersom han brukar springa runt huset och nosa runt. Jag ropar några gånger, men ser eller hör inga tecken på att han är i närheten.
Vid det här laget börjar jag faktiskt bli orolig, och springer runt och letar. Då hör jag folk vid vägen, och jag springer dit och kollar, och Loke kommer springandes mot mig. Jag möts även av några män som har gått in på min gård och är påväg till dörren. De hade tydligen hittat Loke vid vägen kanske en kilometer bort! Han var verkligen inte borta länge så jag blev förvånad. Männen skämtade med att Loke i alla fall hade använt övergångsstället, haha.
Är glad att min älskling är hemma oskadd, men usch, det hade kunnat sluta illa. Vågar knappt ha honom lös i trädgården nu ju. :(
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Oj, förstår att du blev rädd..
Helena

Bra att det gick lyckligt, men nu har du förhoppningsvis lärt dig en läxa till nästa gång :)
Vilken buse. Ibland tar dom chansen till promenader på egen hand :P Skönt att han är oskadd.
Skönt att det gick bra, men lär dig av det här och ha honom helt enkelt inte lös förrän du har tillräcklig lydnad. Lina på och träna :-)

Vill du ha han lös i trädgården så rekomenderar jag att du sätter upp staket =) Tur iaf att det gick bra den här gången
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Har definitivt lärt mig en läxa. Han fick sitta i en lina resten av dagen, och fick bara vara lös när vi gick till dörren, och jag hade då stenkoll på honom.
Problemet med att bara sätta upp staket är att vi har ställen där det är väldigt svårt att genomföra. :/ Lite tråkigt.
Kan nog fortfarande ha honom lös, men jag bör inte stå och göra annat under tiden och inte kolla till honom ordentligt. Får väl bli att man sätter honom i linan när man inte har möjlighet till att ha full uppsikt.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.