Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 789 ggr
[Vargnatt-]
0

Tips till alla busiga hundar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Psst, alla busiga hundar, titta hit!
Jag har ett perfekt tips på hur ni kan göra er promenad lite roligare :). Bäst är det om ni är lös på promenaden, eller i alla fall har ett lååångt koppel, så här gör ni;

Ni går omkring helt normalt tills ni upptäcker ett dike som är omringat av högt gräs, mitt i diket finns en stor lerpöl. När husse/matte tittar bort tar ni sats och hoppar snabbt ner i diket, husse/matte kommer såklart och försöker se er i det höga gräset, de hittar er LIGGANDES i den stora lerpölen! Jag lovar och svär deras miner kommer vara underbara!

Och när dom står där och muttrar något i stil med "Du var så klart tvungen att lägga dig ner!" då hoppar ni snabbt som attan upp därifrån, springer fram till matte/husse och skakar på er riktigt ordentligt! Jag slår vad om att din matte/husse kommer göra riktigt roliga ljud :).

Sen får man hoppas din matte/husse kan se det roliga i det ;)

//Aramis

[Vargnatt-]
0

"Nä vadå, jag har inte gjort nå…"

[Vargnatt-]
0

"Äsch då matte, du behövde ändå skura golvet!"

AnneN
0

*haha*

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Vargnatt-]
0

Så här ska mattes/husses byxor se ut efteråt!

Zimba
0

ASG, känner igen denna lek alldeles för väl, har själv en Berner å han kan alla trix för att bli så smutsig som det bara går, men jag kan bara skratta.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

[Vargnatt-]
0

#5 Haha ja jag säger detsamma, kan bara skratta åt honom för han ser så väldigt glad ut varje gång han lyckas skita ner sig ordentligt :P

Zimba
0

Man lär ju sig med tiden att lyda sin hund, fniss

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Kristall
0

Hehe! :P

Sådär likadant har Luna nästan gjort.. fast hon hoppade i ett dike som hade is på sig eller ja var täckt med is (hon älskar att hoppa i vattenpölar och dylikt med is på så att isen spräcks), och sedan liksom pep hon till när hon märkte att diket var fyllt med iskallt vatten under isen.. Så hela hennes bakdel, ben och svans var drypande våta och hon var helt iskall, stackarn! Men hon var ju inte lerig i alla fall. :P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kleverin
0

#8 så gjorde nova i vintras.. isen brast så hela hunden doppades. sen var det ju inte kul att vara blöt så hon rullade sig i leran för att bli av med vattnet ur öronen.. det satt som betong sen, leran..

Karmatarerskanise
0

Hahahaha :)

Sara87
0

haha ^^

kalleankasmormor
0

#1 & 2 Vadå lerig - vad snackar du om? Får man inte ens gå ut och kissa eller?Oskyldig

gejsa
0

Haha ja ni har ju verkligen skaffat er jobb. *fniss*

[Vargnatt-]
0

#12 Haha troligtvis tänkte han nå sånt :P

#13 Det är tur att han är så söt :P

spikes
0

:-))))))))))))))))) så sött

Anett Lindbom
0

Hmm det där vore ngt för min Whippet, han som inte alls gillar att bli blöt, Han går omvägar runt vattenpölarna & måste han ändå gå i dom så går han liksom på tå, allt för att slippa blöta ner sig, stollen..=)

Pose-idon
0

#16 ^^ *Fniss* Önska rman hade hund…

//Elin