Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 1228 ggr
pixieee
0

Skäller ute på tomten

Vi har precis flyttat till hus, och för första gången får Bacchus (wheaten terrier) vara ute lös på tomten (innan bodde vi i lägenhet). Han trivs hur bra som helst med det och lufsar runt eller ligger o softar i skuggan.

Problemet uppstår när någon går förbi… Då springer han längs staketet o skäller som en galning. Oftast när det går förbi någon med hund förstås, men ibland även om bara några människor går förbi. Han är ju inte så himla skräckinjagande och om man har lite koll på hundspråk så förstår man att han bara är glad och uppspelt… vissa hundar resulterar iofs i att han skäller mindre "glatt".

Hur ska jag göra för att han inte ska skälla så fort nån går förbi…? Jag kan ju inte passa på honom hela tiden när han är ute…

Wiizy
0

ingen aning. :/

//Wizy

lena1
0

det är just det du måste göra ett tag innan du får bort det,kalla in och avled med annat, säg till precis när du ser att hon är på väg, jättevikigt att du tar det i rätt sekund…

kerstinjo
0

Låt henne inte vara själv på tomten, utan gör som Lena säger. Passa på honom hela tiden och avled vid rätt tillfälle. Annars kommer du att ha en skällande hund på tomten.

Kerstin 

Yessica
0

Vi har exakt samma problem.. Men vi har ju 2 st… :P Dom är heeelt galna. Speciellt Pippi! Det är hemskt. Jag försöker att dom ska vara inne, men pappa går ju och släpper ut dom hela tiden…. För han tycker att dom ska få vara ute och springa…Bläääääää! Hur lätt är det då att ha koll på dom. Liksom ena stunden är dom inne med dörren stängd, en stund senare hör man skällande. Och då tänker man ju "Öh… ute? Vem har släppt ut dom?" Så frågar man, så säger pappa "jag" och så frågar jag ju "varför det" då säger han "för dom verkade vilja ut"…. suck alltså. han vet ju att dom skäller som galningar…

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi