Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1171 ggr
xv-lang
0

Sex shäfervalpar!

Äntligen är valparna här!!!

Min Kinaimporterade champion Xiong och min norska hemvärnskompis schäferchampion Stian-Lisa fick sex härliga tigrerade shäfervalpar.

Tanken var att exporterade de lovande valparna till Kina för att sälja dem för många klingande Hongkong-dollar.

Döm om vår förvåning när det kom en svensk äldre kvinna ridandes på sin svartmusade skäck och propsade på att få köpa en tik!!!

Min svenska hemvärnskompis som är mycket ekonomisk lyckades sälja den minst lovande tikvalpen till henne. Vi är ju affärsmän         (-kvinnor)

En valp har gått till Gävle och min hemvärnskompis Vera Lang. Tanken är att valpen ska fostras till att vakta hennes förråd.

Resterande fyra valparna ska jag försöka smuggla till Kina . Oj, inte smuggla, utan exportera.

Det enda som saknas är att få ordning på den kinesiska tolken, så att vi får stamtavlorna översatta. Tyvärr har han en viss benägenhet att fastna i Veras förråd.

Men på lördag far jag till Gävle för ett hemvärnskonvent och då hoppas jag att få ordning på Ching-Wang och pappren. Sedan väntar en Kinaresa för mig, Vera och valparna!

Maddepadde
0

Åh grattis! :)
Bilder? :D

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

gejsa
0

Haha jag har inte en svartmusad häst lilla lotta potta. Kul att du är tillbaka. Jag har verkligen saknat dig och kerstins lilla snack här på hundar. kram!

Sara87
0

Grattis till valpisarna! :)

kerstinjo
0

Äntligen, men fick ni inte vänta väldigt länge?

Kerstin 

gejsa
0

Jo, men det var en speciell  hund vet du. Dom går minst 6 månader innan dom får valpar. Och då är dom stora som kossor.