någon som vet rasen??

Det där är väl en blandras. Ser ut som ett foto från utlandet där folk försöker adoptera hundar till tex Sverige bla.
Var har du fått tag i fotot då?
hehe det är det oxå.. det är ifrån blocket.. om man vill adoptera denna hund.. men jag vill ha en valp ju…. jo blandnig är det säkert.. hmm vad jobbigt det blev hähä**

Hur gammal var den då? För du kan väl köpa den lika bra isf.
ca 2-3 år.. men vi får se.. den måste passa ihop med en tisseunge eftersom min sambo vill ha en katt.. men vi får se.. men jag tycker dessa hundar är så fina:)

Ja, hundar och katter brukar oftast gå ihop. Jag har ägt 9 katter och 4 hundar hemma samtidigt.
vi har 5 katter o 2 hundar,inga problem!

Haha nu har vi 5 katter och 2 hundar. Ev en valp till snart då.
jo det är klart men det finns ju vuxna hundar som bara jagar katter och vägrar låta dem leva.. har en kompis som har en hund som bara vill jaga katter.. jobbigt om det blir så..:(..

#8# Men dom brukar visa katter och hundar när dom ska adoptera ut hundarna. Vissa går ju ihop och vissa inte. Så är det ju.
#9 jo det har du rätt i:).. får se hur det blir:).. men det skulle vara roligt att ha en hund valp som man kan se hur den växer och man kan ju lättare få hunden som man vill om man tränar den som valp:)..
Samtidigt så är det ju så att om vi nu lyckas klura ut vilka raser det finns i denna hund, så är det ju inte alls säkert att en blandis med samma raser i sig kommer bli likadan. Men jag tycker inte du ska döma hunden så mycket, den kanske är en jätte bra hund, och att det är viktigt för er att ni vill fostra hunden från början kan jag förstå, men omplaceringar brukar inte vara något problem, om dem inte ha råkat riktigt illa förstås. Om ni nu är sugna på denna blandning så tycker jag ni ska hälsa på hunden, kolla hur den är med katter osv. Men det kan ju vara så också att det inte är alls de raser i hunden som passar er.
#11 du har rätt.. det är klart.. men det här är kanske den enda hunden som vi kommer köpa så då vill vi nog helst ha en valp.. men hälsa på den kan man ju alltid:)… hon kanske är super go och vi verkligen fastnar för henne eller så kanske det är tvärtom att vi inte alls passar ihop.. men vi får se hur det blir ska nog ringa dit och höra iaf det skadar ju aldrig:).. men ska kolla lite mer på olika raser.. vi kan ju inte så mycket om raser.. men vi vill ha en hund som är ungefär i 50 cm höjden..

#12# Men är hunden i Sverige då?

tycker det ser ut som en blandis mellan en stövare och gråhund….

känner nämligen en med den rasen på sin hund o dom är otroligt lika!!!!!!!!Stövare,gråhund o katter ihop??? Njaaaa….eller vem vet ifall hunden e van från början men annars? NEJ!!!!

#15# Hur kan du sitta och säga att just den hunden inte går ihop med katter om den hunden du kände inte gör det? Det är ju individuellt så sånt kan man inte se på ett foto och avgöra.Tyvärr!
ALLA raser går ihop med katter/andra djur om de bara får vänja sig…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#17 fortfarande känner ingen just denna hunden.
Visst alla raser kan gå fint med katt, men man får se till individen också.
≧◔◡◔≦
Till trådskaparen, vad är det med just denna hund som du faller för? enbart utseendet?
Tyvärr får man vara beredd på att ta lite vad som hellst när det gäller en hund som inte är färdigvuxen och som man inte vet härstamningen på.
≧◔◡◔≦

#17# Nja, alla kanske inte gör det, men många iaf.
det är nog en korsning!! men jag vet inte vilken:P men färgerna är jo ganska lik shäfer!!
#20 nämn 1 ras som du inte kan ha ihop med katt… *nyfiken*
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#22 Min granners border terrier går inte ihop med katt! dem har typ slitit sig frpn kopplet och dödat 2 katter. men hos border terriers finns det säkert undantag.

#22# Herregud det kan ju vara vilken ras som helst. En del hundar hatar katter. så är det bara. Vet en hund som slet sönder en katt på tomten. Men det var kattägaren som berättade det kommer inte ens ihåg vad han sa för ras.
#23 Själv har jag en borderterrier och en katt, så visst finns det undantag. =P Fast jag har aldrig hört om en borderterrier som har dödat en katt innan, så det kanske är din grannes hund som är undantaget. Brukar ha min hund lös i trädgården, och då händer det ju att katten går förbi, men inga döda katter här än.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.