Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1507 ggr
Lells
0

Ett Liv Med Hund

Eftersom jag aldrig själv haft en hund i mitt liv, dag och natt, så vill jag gära höra från er andra här inne hur det verkligen är att dela sitt liv med en hund.

Jag kommer möjligtvis få hem en valp nu i helgen eller nästa vecka efter en massa tänkandes tid Glad

Dem jag hört ifrån är dem som inte ens har hund, och dessa berättar endast det negativa med att ha hund..Så kan jag inte få höra lite positiva sidor av hundlivet av er här inne?Skrattande

/Camilla

LillMalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej :)

Kan börja att säga att det är fantastisk att ha hund! ;) Men såklart  finns det lite nackdelar, men jag kan såklart börja med det posetiva! :)

• Dom hänger med på allt
  • Dom är ALLTID glada när du kommer hem från skolan/jobbet (eller vad det nu skulle varit)
  • Dom förlåter alltid!
  • Det finns så många olika raser som man kan välja mellan, allt från Chihuahua till Irlänsk Varghund! ;)

Det här var några av över 100 Posetiva saker! ;)

Och så till det lite mer negativa :

• Dom måste ut i ALLA väder (om du inte har en hund som stannar inne om det regnar förstås ;))
  • Vissa/dom flesta raser fäller.
  • Man får damsuga mer.
  • Och så blir man ganska låst

Ja, det var väl några nackdelar!

Dom som säger att man Inte kan köpa lycka av pengar, vet tydligen inte att man kan köpa en hund!

Och så visar jag bara en lten bild på våran hund - 11årig labrador (lite dålig kvalitet - brorsan tog bilden när han var sjuk.)

ElinLilja
0

Jag har aldrig heller haft vovve i mitt liv/familj innan vi skaffade Puma. Ibörjan var jag jätte orolig över att man inte skulle kunna göra vad man vill längre utan vara för "låst" med att ha hund. Men tycker att det fungerar bra och jag känner absolut inga hinder alls med att ha hund. Hon är med mej överallt, jobbet, kompisar, stallet, handla osv.

Jag tror att mycket beror på hur din hund är/blir, gillar dina kompisar/familj hund så att denna är välkommen att följa med in osv. 

I mitt fall är Puma väldigt lugn och cool när vi är hos andra, får hon bara titta runt i huset så lägger hon sej och sover sen, vilket har gjort att hon är välkommen in hos alla då hon inte "förstör" eller är jobbig. Fäller gör hon nästan inte heller. Puma älskar att åka bil och följer mer än gärna med i den i alla lägen (måste ju tänka mera på det nu på sommaren då det är varmt, rutor nere tonade rutor bak hos henne, vatten osv gör att det funkar bra korta stunder.

Skaffar man en hund får man en vän för livet som alltid ställer upp och vill ens bästa, dom är alltid mysiga och lika glada och man får mer kärlek på en minut än man fort på hela livet känns det som =)

Nu i efterhand kan jag inte förstå hur jag kunde tveka på att skaffa en sån underbar varelse. Puma är det bästa jag har!

Detta var bara lite tankar om det och så… en bra sak att tänka lite på är att ha någon som kan passa vovvsingen då man ev. verkligen inte kan ta den med sej. Det blir en lite trygghet.

Lycka till och hoppas ni får många finsa stunder tillsammans… eller ja det kan jag lova att ni kommer få!

[Vargnatt-]
0

Vi fick hem vår berner sennen valp i höstas och oj vad livet blev mycket ljusare sedan dess :)

Jag har fått en bästa vän, någon som följer med mig vart jag än går, någon att leka och gosa med, någon att lära nya saker :). Någon som ger mig så mycket kärlek att det inte går att beskriva :).

Visst kanske man blir mer låst, men det är det värt och ska man iväg någonstans finns det ju hunddagis, hundpensionat, hundvakt :).
Att man måste ut i alla väder är för mig en bra sak, då får man komma ut och röra på sig varje dag! :)

Livet är mycket bättre med en hund i huset :)

ingann
0

Jag håller med de andra utom på en punkt… låst tycker jag inte att jag har blivit. snarare tvärtom=)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Lells
0

Åh, tack för alla svar! Alltid skönt att höra positivt :)

Får mig bara att längta efter min valp ännu mer!

SaraC
0

Självklart är det mycket jobb och man blir låst i vissa situationer. Men all kärlek och den fina vänskapen man får från hunden väger upp det hundra gånger om :) Jag vill aldrig vara utan hund!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

billyboy
0

För och nackdelar finns med allt. För min del är det inte ett problem att jag är sk. låst för att jag har mina djur. Jag trivs med hundarna även om det i perioder kan kännas jobbigt med alla plikter som följer! Men de ger så mkt tillbaka så jag skulle aldrig vilja vara utan! :o)

Liss
0
  • Han älskar mig vilkorslöst och jag har någon att älska tillbaka lika mycket.
  • Han är ALLTID glad och visar det med pussar och kramar och får då också mig genast mycket gladare.
  • Han ger mig någon att leka/busa/brottas med och umgås med varenda dag! Jag har alltså alltid sällskap- aldrig ensam.
  • Han gör så att jag kommer upp och ut varenda dag. Och får till och med motion genom att gå långa varv.
  • Han tröstar mig så gott de går när jag är ledsen.
  • Han är min allra bästa vän som jag kan berätta allt för, utan att han sprider det vidare eller ser ner på mig för det.
  • Han ger mig livsglädje och ljus bara genom att finnas!

Jag kan nog fortsätta länge till:) Han är mitt ljus i livet.

Om jag ska komma med något mindre bra, är det kanske-

Att jag som ensamstående hundägare inte kan ta ett heltidsjobb eftersom han inte klarar sig så länge själv.
(de klurar till de en hel del för mig tyvärr)

Annars är det nog ingenting! Vill man utomlands så kan man kanske skaffa hundvakt. Ska man på utbildning lika så. Men då gäller de att ha folk som ställer upp på en också:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆