Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1198 ggr
KallblodsLotten
0

Uppskjutet löp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min labbetik som blir 4 år i september har inte löpt iår. Hon har alltid varit klockren och löpt i mars och september förut. Men hon har ej löpt än iår…

Är det vanligt att dom skjyter på det, trots att det varit regelbundet alla gånger innan? Det är snart 2 månader för sent nu.

Är det så att dom t.o.m kan hoppa över ett löp helt och hållet?

Zebben
0

Nä, inte hoppa över ett löp. Då ska man nog till veterinären. Men det är väldigt många som skjutit på löpet denna vår. Min tik och 7 st tikar på jobbet har alla skjutit upp löpet mellan 2-2½ mån. Så vänta ett tag till Du…

AnneN
0

Velvet sköt upp sitt löp ca 1 ½ månad nu i år

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

tezzie
0

Varför skjuter dom upp det? Är det pga vädret?

*** Kärleken övervinner allt ***

Anett Lindbom
0

Finns det kanske andra tikar i närheten, för vid sådana tillfällen brukar dom samköra sina löp, liksom=)

nobsan
0

Det är inte ovanligt att dom blir förenade med löpet. Flera av våra tikar har varit det. Dom skulle löpt i februari och löper nu. Det har väldigt mycket med solljuset att göra. Vänta och se. Det kommer nog igång. Vi har ju flera tikar och dom brukar dra igång hyffsat samtidigt. men det har varit si och så med det i år. Verkar tiken frisk för övrigt är det nog inget du behöver oroa dej för. Men är du orolig tar du kontakt med vetten.

KallblodsLotten
0

Tack för era svar! Vi bor i en lägenhet i utkanten av stan så jag vet inte vad det är för hundar som bor häromkring. Ja det kanske är nåt speciellt iår eftersom det är fler som är sen med löpningen.

I övrigt är hon frisk som en nötkärna. 

Men om hon sätter igång å löper i juni t.ex, blir nästa löp sen då också eller kan hon börja löpa i september igen som förut?

Jag bara funderar Cool