Underbar amstaff söker nytt hem!
Det här brevet fick jag idag:
Hej!
Genom mitt jobb på ett djursjukhus har jag kommit i kontakt med Lennox, en helt bedårande amstaff på ett år och två månader.
Han söker omgående ett kunnigt, engagerat och aktivt hem.
För en vecka sedan köptes han fri från sin ägare som hållt honom i en bur från det att han varit valp fram tills nu. I perioder har vänner till ägaren förbarmat sig över honom och tagit ut honom på prommenader och aktiverat honom.
Trots sin svåra bakgrund så ger han intryck av att vara en väldigt stabil hund med ett stabilt psyke som tagit sig igenom denna helvtets tillvaro. Han har en potitiv attityd mot alla människor och blir glad av andra hundar. Han är rar mot barn och han är lugn i nya miljöer.
Det är mycket möjligt att hans historia kommer hinna ifatt honom men jag tror med alla sannolikhet att i rätt hem och med rätt ägare så kommer han fortsätta vara den underbara, fina hund som jag träffade idag.
Lennox är väldigt lyhörd, uppmärksam och visar inga tecken på stress.
Han är en otroligt fin kille och efter en minut med honom är man såld, förälskad och orimligt förtjust. Han är väldigt mjuk i sitt sätt och oemotståndligt charmig.
Han är i ett kunnigt akuthem i nuläget men där kommer han inte kunna leva resten av sitt liv utan vi söker efter ett hem dit han kan flytta snart. Lennox behöver få landa och börja bygga upp sitt nya liv, baserat på kärlek och kunskap!
Undertecknad hade utan tvekan tagit honom till sin flock på en sekund om den inte var tillräckligt stor redan. Han är, utan överdrift, bedårande!
Sprid ordet eller hör av er om ni är intresserade eller har tips om ett lämpligt hem!
Mvh Andrea, Djurhemmet Tigerharen
0733 106609
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hoppas att han får ett bra hem =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hur kan man ha en hund i bur????Jag blir sååå förbannad när jag hör sånt!!!!Hoppas verkligen att han får ett bra hem!!!!!

Hur kan man ha en hund i bur????Jag blir sååå förbannad när jag hör sånt!!!!Hoppas verkligen att han får ett bra hem!!!!!