Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 651 ggr
Elna
0

Drar runt på farmor!

Jao, Nagli har börjat vara hos farmor och farfar på dagarna nu när vi inte är hemma. Allt går jättebra och Nagli sköter sig, men hon drar på promenaderna. Själv har jag ju henne alltid lös, men vill inte att de ska ha det eftersom jag litar inte på Nagli med dem. Med mig går Nagli fint i kopplet, men det är inte med många, några hundmänniskor från klubben liksom.

Hur ska jag göra för att hon ska sluta dra? Farmor älskar att vara ute och gå på promenad och hon blir ju bara gladare med sällskap på Nagli, men hon gillar inte så mkt att en hund på 30 kg drar runt henne.

Ska man börja att jag går med farmor när hon är ute och hjälper henne med hur hon ska göra om Nagli drar, eller ska vi ladda farmors fickor med godis, eller har någon annan ett bra förslag? ^^

AnneN
0

Låter som att hon testar vart gränsen går med din farmor

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Elna
0

Ja, precis, hon gör det med nya ibland, men farmor vet inte hur hon ska göra och hur kan jag hjälpa henne när Nagli går fint med mig?

AnneN
0

Hur gjorde du själv för att få Nagli att gå fint med dig?

_**/Mvh Anne

Elna
0

Jag har tränat mycket med att stanna upp när hon drar och hon får gå runt mig, har blivit många stopp, men det funkar när man väl gjort det. Sen får hon godis då o då om hon går fint.

Tänkte om man ska gå ut med farmor och Nagli så får farmor hålla henne så s'ger man vad hon ska göra?

AnneN
0

Precis följ med dem på en promenad och lär din farmor hur hon ska träna Nagli =)

_**/Mvh Anne