Tuggben åt 3 veckors valpar?
Kan man ge tuggben åt 3 veckor gamla valpar? Tindras små valpar gillar, precis som alla andra valpar, att tugga på allt dom kommer åt. Men dom har ju inte ätit valpfoder och sånt så länge ens så jag tänkte om det kanske är för "kraftigt" för deras små magar? Om det är någon som vet skulle jag bli väldigt glad. =)

mamma och mormor brukar köpa sånna där malda tuggpinnar och ge till valparna =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Dom där runda smala? =)

jepp fast de malda inte de som bara är hoprullade
_**/Mvh Anne
Vanliga tuggben består ju i princip av torkad oxhud, så det bör inte vara någon fara.
≧◔◡◔≦

Det som är med vanliga tuggben är att det är större risk att de sätter en bit i halsen
_**/Mvh Anne
Okej, jag har sån tuggpinne som du skrev, Anne_N så jag ska prova att ge en sån åt dom idag. Zorro och Elvis blir nog iallafall väldigt glada. =P
#5 men malda går ju verkligen i små, hårda bitar, sätta i halsen kan dom ju göra av vanligt torrfoder, plastbitar, leksaker you name it
≧◔◡◔≦

Jag skulle inte gett 3 veckors valpar ben och skulle jag göra det så skulle jag kolla med erfarna uppfödare eller veterinärer innan jag gjorde det.
Och ska det vara ben så tror ju jag att det ska vara dom vanliga rullade för dom lär inte en liten valp kunna få lös en flisa på för så länge orkar dom inte ligga och jobba med det, benen som är malda får dom loss flisor ur och då kan dom få det i halsen när dom inte är van att tugga riktigt.
Och du snacka om att dom blivit stora och sååååå sötaaaaa =)
#8 Haha tack! =)
Dom var ändå inte det minsta intresserad av tuggpinnen så Tindra fick äta upp den istället.

Näää jag förstog nästan det, dom är för små en. Jag satt och läste om Skorpans småttingar när dom var 3 veckor och inte var det mycket mer en lite lek i valplådan sedan slocknade dom =) Och en dag när jag var på jobbet så hade alla 3 bajsat ner sig och haft jättekul så min gubbe fick skölja av dom och göra rent i lådan, och när han väl gjort det och lagt ner dom så gjorde den ena tiken om det igen….tror du gubben var glad när jag kom hem den dagen 
Jag satt och läste igenom allt igår, jag förde dagbok från det att Skorpan vart med valparna tills valparna flyttade hemifrån…också vidiofilmade vi dom och skickade med köparna 
#10 Precis så gör jag också. =) Det är ju bra om man ska ta valpar i framtiden också, så att man kan jämföra.

Precis också är det kul, jag älskar att ta fram och titta på filmen och att läsa om allt som hände under hela vägen =)