Det var lite för nära idag.
Ceasar låg mycket nära för att hamna på blocket idag men klarade sig med nöd och näppe.
Det hände när vi var ute och gick och han var lös som vanligt (har han under sådan tillsyn att han inte stör djuren). Plötsligt från ingenstanns kommer en annan hund, en tik och Ceasar är snabb med att hoppa upp på ryggen. I detta ögonblick skriker jag "NEJ!" och han går faktiskt ner och kommer till mig. Ägarens komentar var "Vad är detta hon slutade ju blöda igår…" gissa vem som var arg, det är ju den värsta tiden nu…
Tur för Ceasar att han gick ner för annas vet jag inte vad jag hade gjort…
**MVH Cerrolyn

Vilken tur att han lyssnade
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
vilken tur att det slutade väl;-), men det är ju konstigt att inte tikägaren vet att dom luktar godast före och efter;-).

Inte bara luktar godast. Måmnga tikar slutar blöda när de går in i höglöpet!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
3,precis
April april…
Sanningen är: Tiken löpte inte och de lekte…
**MVH Cerrolyn
haha
Haha.. jag tyckte fasen att de lät lite skumt! Om han nu är duktig lös borde han ju inte hoppa upp på en annan hund:P De var inte många som reagera på de inte;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#5 Haha ^^
Jag reagerade snarare på varför Ceasar skulle ut på blocket… Var ju trots allt inte han som hade gjort fel :P Haha
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
hahaha den var bra, jag tänkte att då är han ju lika lyhörd som snodden då det gäller löptikar hahaha
Saken är den att historien kommer från min moster vars hund steg på men hoppade av när husse sa till. Så helt påhittat var det inte.
**MVH Cerrolyn
Åh det var tur att de inte parade sig utan att de bara lekte :)

*ASG* Det är verkligen tur att jag inte var ute här igår….fyyy vad ni luras om era hundar ;)