Måste bara få skriva av mig...
Idag när jag var på väg till affären så gick jag bakom en man med en jättefin schäfer. Plötsligt så slår han till den med kopplet över ryggen så hårt att den skriker till! Så jag frågade honom varför han gjorde så när hunden inte ens hade gjort nånting. Då sa han att den är hundilsken och låååångt låångt åt det hållet han skulle gå åt hade det gått en hund, men som svängde av åt ett annat håll (bakom en snöhög så den syntes alltså inte). Men schäfern hade ju inte ens tittat åt den hundens håll när mannen slog till den och hunden var alldeles tyst och lugn.
Jag sa att han borde be om hjälp av nån som kan sånt där istället och då sa han att han hade fått det av nån från Piteå som tydligen skulle vara så duktig på hundar och att det var han som hade sagt att han skulle göra sådär. Jag rekommenderade honom en som bor här som har en jättetrevlig schäfer som han tävlar med och som är duktig med sin hund. Då sa han att denna person jag pratade om och pitebon var kompisar. Men jag har då aldrig sett honom göra sådär mot sin hund och det behöver ju inte betyda att dom har samma metod iallafall.
Då sa jag att ha kunde kontakta en IMMI-instruktör eller nåt.
Iallafall, så blev han ju väldigt sur över att jag kom med kommentarer över hans beteende mot sin hund och jag kallade honom för korkad (vet att det var dumt) eftersom att han sa en massa otrevliga saker om mig och om att jag var så liten, säkert inte en dag över 15 och att jag minsann inte kan nånting om hundar när jag är så liten och blablabla.. Så helt plötsligt slänger han sin cigarett på backen och går fram till mig och puttar mig så att jag ramlar i backen! Alldeles vid en väg dessutom! Det var ju ren tur att det inet kom en bil!
Så gör man ju bara inte! Man puttar inte folk sådär och absolut inte folk man inte ens känner! Dessutom så hade ju dendär hunden, om den nu var så himla oinstabil, kunnat hugga mig eftersom att hans husse gick till "anfall" mot mig..
Kände bara att jag var tvungen att skriva av mig.. Har aldrig varit med om nåt sånt där förut och det var riktigt obehagligt. Jag trodde nästan att han skulle slå till mig i ansiktet eller nåt när han gick fram till mig sådär..
Tragiskt, fast endå inte konstigt om han använder våld mot sin egen hund så varför inte mot folk :/
Bara att beklaga att sådana människor har djur, och tar hjälp av likasinnade.
≧◔◡◔≦

Huvva vilken otäck typ…
Om han nämnde något namn på piteåbon som hjälpt han så får du mer än gärna PM:a mig det namnet.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Huvva vilken otäck typ…
Om han nämnde något namn på pitebon som hjälpt han så får du mer än gärna PM:a mig det namnet.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#2 Jo, han sa namnet på pitebon, men jag kommer tyvärr inte ihåg vad det var. Det är iallafall någon som tävlar med sin hund och jag tror att hunden/arna är nån sorts champion..

Du gjorde rätt som påpekade att det var idiotiskt att slå hunden. Modigt av dej. Tydligen var han inte riktigt som han skulle i huvudet. Tur att det gick bra med dej. Och synd om hunden.
#5 Tack! Man börjar ju nästan fundera om man verkligen skulle ha sagt nåt när han gjorde sådär så det känns bra att få veta att man gjorde rätt. =)
Jag tycker så himla synd om hunden. Jag undrar hur det kommer att gå för den..

Stackars hund, det var jättemodigt av dig att säga åt honom att han gjorde fel mot sin hund. Och det han gjorde mot dig har du kunnat anmält *Morr*
snacka om att han behöver utöva makt, dåligt självförtroende i allra högsta grad, du vet när orden tar slut tar nävarna vid, du var jätte modig som sade till honom, men jag tycker du borde anmäla honom för att han puttade dig….
Jag har en chäfer ägare i trappen bredvid, som är så gudomligt trevlig och snäll när han pratar med folk, men gissa om jag har sett att han pryglar sin hund med kopplet ofta, hunden är livrädd och gör utfall jämt……sist råkade hon sk'älla till på snodden när vi passerade varandra på trottoaren, och han slår henne så hon skriker och lägger sig på gatan direkt,sedan ställer sig idioten och ler och hejar på mig, så jag fick ur mig att tycker du att du var stor nu, så kan jag berätta att i mina ögon är du en liten fjant som inget annat fattar….sedan gick jag med snodden, annars hade jag gjort mig olycklig på människan morr,numera vågar han inget göra mot hunden så länge han tror att jag inte ser, men jag och andra har sett det flera ggr ändå.
Vad jag tycker är konstigt är ju att han tävlar i elitlydnad på bruks, och där borde dom ju se att något är fel på hundens beteende eftersom det är så rädd.
Skum typ alltså! :O

Du borde polisanmäla honom. Jag menar på fullaste allvar, det han gjorde var olagligt! Låt honom inte slippa undan
Håller med dig Tilja!
Sådär får man inte göra! Okej, vissa tycker att man är en idiot. men man ska inte putta till någon sådär. och jag tycker att du var riktigt modig att säga ifrån !
jag har bara en kommentar om den karln: VILKEN DJ*VLA IDIOT!!!
tur att du inte vart skadad och jag håller med de ovan: anmäl! både putten på dej till polisen och misshandeln av sin hund till djurskyddet!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Tack för ert stöd. =) Det är skönt att höra att andra håller med mig om detta.
Men det känns inte som att en anmälan skulle leda nånstans för jag tror inte att jag skulle bli tagen på allvar över en sån sak som att han puttade mig. Det hade varit om jag hade fått en skada som syntes istället för "bara" ont i svanskotan.
Nu är jag orolig att jag ska möta honom när jag är ute med min lilla sheltie. Jag vill inte att hon ska råka illa ut och jag vet inte riktigt om jag litar på att han inte skulle låta hans hund komma fram till min eller att han själv skulle göra nåt.
Jag sa en gång åt en annan man med en schäfer (den schäfern brukar vara lös och den har bitit min Tindra en gång som nu är väldigt osäker mot schäfrar) när han sparkade sin hund och då hotade han med att släppa lös sin hund så att den kunde bita Tindra igen!
Det är på grund av denna sortens människor som schäfrar får dåligt rykte av. Dessa hundar har ju inte mycket till psyke efter sådan behandling..
Men du.. du måste polisanmäla, kanske gör de ingenting denna gång, men som du skrev så är du lite orolig. om det händer igen så är polisen mycket snabbare på att tro på dig och att göra något åt saken. dessutom vågar han nog inte göra något igen om han vet att du polisanmälde honom och att du därmed inte är rädd för honom. Stå på dig tjejen..
Stackars hunden!
Ibland måste jag sätta åt min hund också, när den börjar visa för mkt intresse för andra hundar alltså, men då stannar jag bara och säger åt honom att sätta sig ner och lugnar honom tills att den andra hunden har gått förbi. Vet inte om det är en bra metod, men han lugnar sig då iaf.
Att slå en hund så med kopplet är ju fruktansvärt! Tänk er själva att få ett slag med kopplet, gud vad det måste svida :'(
Oj läste aldrig klart! Om någon hade knuffat mig sådär hade jag helt utan tvekan sparkat karljäveln i skrevet, och sedan ringt min pojkvän. Han hade aldrig tollererat att jag blev nerknuffad. Stackars den mannen i det läget kan jag lova!
Men du borde helt klart polisanmäla honom, jävla idiot. Bara för att han inte kunde ta sanningen. GRRRRRR