Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1251 ggr
[Katteeen]
0

Vad tycker ni om rasen Cavalier?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag ska få en Cavalier om några dagar, så skulle det vara kul att höra om ni har nån erfarenhet av denna ras.. Cavalier king charles spaniel, har hört att dom är väldigt glada av sig?

Men som sagt, skriv gärna om du vet något om denna ras! =D

Misimurf
0

Några jag känner hade tidigare cavalierer och de var keliga, tillgivna och glada och livliga.

MariannE11
0

jag hade en cavalier när jag var liten…..1972 föddes hon.. hon var glad, kelig, pigg och alldeles underbar…

du har gjort ett bra val… lycka till med vovven!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kristina-
0

Har haft två stycken Cavalierkillar ! Jättetrevliga små hundar.

gejsa
0

Jag har också ägt en men den blev sjuk från 1 års ålder. Tyvärr så var den sjuk hela sitt liv i olika sjukdomar.

Men han var ju snäll och kvick och en bra hund för det. :)

MariannE11
0

när jag hade min var den rätt ovanlig och hon var rätt liten så många trodde hon var valp hela livet….o så var hon extra söt för hon hade brun nos istället för den traditionella svarta.. den bruna nosen matchade hennes blenheimpäls perfekt…

lena1
0

Det är jätte goa hundar…..men tyvärr har jag bara träffat sådana som har hamnat hos fel ägare,och blir väldigt ouppfostrade då, hoppar upp på bordet och käkar upp vad som finns där, hugger när ägaren ska ta ner den,en annan bet ett litet barn i handen och gapar och skäller för allt,och då tycker jag synd om dom…det är precis som om att dom inte tycker att en liten ras behöver riktlinjer att gå efter,jag har ju haft yorkshire terrier själv och de flesta var så förvånade över att han alltid var så glad och vänlig,för dom hade bara träffat bitska och skälliga sådana.

Annars tränade jag lydnad i hop med 3 st och det är därför jag vet att rasen i sig är helgo ;-)

Sara87
0

En kompis till mej hade två cavalierer, Tim å Linus. Tim va brun/vit å Linus å va trefärgad. Jättemysiga hundar, speciellt Tim. Han älskade att åka bil :) Mkt starka hundar (iaf när man höll i två envisa hanar ;D) å lite smått knäppa. För nästan varje gång Linus lyfte på benet så tyckte Tim att han skulle va med å kolla så han va nästan alltid gul på huvudet.. haha. Men en mkt mysig å vacker ras skulle jag säga! :)

[Katteeen]
0

Haha! Det låter som om detta är rasen för mig (vilken tur, för jag får henne på söndag =P ), Åhh, vad jag läängtar!!!

[Katteeen]
0

Imorgon smäller det!!! SkrattandeGlad   

Guud vaaad jaaag läääängtaar!!! XD

MariannE11
0

idag är det dagen D… hoppas allt går bra…. idag så är min dotters valp 8 veckor…. men vi ska inte hämta honom förrän om 2 veckor….buhu… vill hämta honom nu…

du berättar väl hur det går?….

[Katteeen]
0

#10: Jajamen, det gör jag såklart!                                        Vad är din dotters valp för ras?  =)

[Katteeen]
0

Snaart….

MariannE11
0

en coton de tulear är han…. söt som en nallebjörn….

[Katteeen]
0

#13: Vilken sööötnos!  =)      *smälter*

MariannE11
0

hur går det för dej o valpen?… hoppas ni är bra kompisar….

ingann
0

du har gjort ett jättebra val! en cavalier är mycket hund i liten kropp Skrattande

min mamma födde upp sådana under 80 o 90-talet o alla har varit jättegoa Glad Den sista ur hennes uppfödning fick hon avliva vid jul förra året pga att han blev sjuk.. men han var iofs 15 år då så det var väntat lite… han vart oxå med min lillasysters hjälp lydnadschampion och tävlade ett tag i agillity så det finns nog inget de inte klarar att göra=)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Katteeen]
0

#15: Ja vi är redan bästa vänner! Hon ska alltid vara med mig och hon sover pladask på min mage Räcka ut tungan, men när jag är i skolan så dugar mamma att sova på också! XD

Hon har vuxit jättemycket på bara en vecka! Hon "fyllde" nio veckor i fredags.

[Katteeen]
0

#16: Tack! Ja, jag märker det! =D   Såå himla busig!! Men efter lite bus så är det som att trycka på en knapp så somnar hon.. Skrattande

ingann
0

här är en bild på några av cavaliererna vi haft + min systerdotter o min cocker Skrattande (Molly, tricouloren som nästan kliver ur soffan är mamma till de andra o den uppfödningen startade med)

/Ingalill

[Katteeen]
0

#19: Vilka fina hundar!!     (L)

ingann
0

Skrattande men inte det allra lättaste att få 6 hundar att sitta still för ett julkort Cool

/Ingalill

[Katteeen]
0

21#  Haha! Nej det kan jag förstå! =D

ingann
0

#22 finns det inga bilder på din lilla goding?

/Ingalill

[Katteeen]
0

Jo, den som är högst upp!   Den här…

ingann
0

vill ju se en ny bild ju Skrattande de ändrar sej så väldigt mycket första tiden Glad

/Ingalill

[Katteeen]
0

Oj, var ett tag sen jag var inne på den här sajten.. Oskyldig  Här kommer lite nya bilder på min sötnos! (Världens goaste valp, enligt mig förstås! =P)

Här ligger hon och snusar på min kudde.. :)

[Katteeen]
0

Ligger i fåtöljen och tuggar på ett ben. =)

[Katteeen]
0

Busar med min kameraväska…

[Katteeen]
0

Här står hon och tittar ut genom fönstret.. Tror hon väntade på någon…. ;P   (Varje gång någon går ifrån vår lägenhet råkutar hon upp i min säng, ställer sig i fönstret, och håller utkik efter personen som gick hemifrån. Haha!)

[Katteeen]
0

Här tittar hon på någon, minns inte vem.

Jag har typ tusen bilder till, men jag plockade ut de finaste.

[Vargnatt-]
0

Så söt ^^

[Katteeen]
0

Tack så mycket! =)       

Hon är ju extra snygg nu när hennes öron är som elefantöron! =)  Om hon blir rädd för nåt så kan hon hålla får ögonen med sina öron, ganska praktiskt ju! =P

Rosaparaply
0

Hon är underbart söt. Jag hade en trefärgad Cavalier när jag var liten, hon påminner så om min Griska. Ge henne en puss från mig.

[Katteeen]
0

#33: Tack! =)  Ska pussa på henne extra mycket. Glad Hihi! Vad kul att du också har haft en, förresten! =)