Cykla med hunden
Förra året cyklade jag några gånger med Nagli och hon uppskattar det verkligen! :) Tog därför idag en cykeltur när vädret var så härligt! ;) Tog först en uppvärmningsrunda på 10min, men är det lagom eller för lite? Har hört att man helst ska gå både före och efter en cykeltur? Blev iaf en 15 minuters cykelrunda och sen en 50 minuters promenad efter! ^^
Brukar ni cykla med era vovvar? Isf hur ofta, hur länge? Värmer ni upp och varvar ner efteråt?

ja, jag och szwintoh cycklade en heel del för några år sen, fan va skönt de va ;) men nej vi värmde inte upp, om man inte räknar med att vi cycklar långsamt först ^^ längden är olika, inte såå värst länge iaf.
jag värmer alltid upp snodden och har alltid gjort det med de andra också,så jag går med cykeln så han får kissa av sig och så i typ 10min först, och sedan kan vi cykla olika långt, men det blir minst en timme, och jag avslutar alltid med att släppa snodden och cykla ifrån honom så han får sträcka ut ordentligt lös en liten bit, och det är uppskattat:-)) sista biten går jag med cykeln och snodden fot bredvid så han får varva ner

Jag brukar låta han kissa och bajsa innan, annars så blir det tvärnit när behovet tränger på ;) Ingen uppvärmning..
Cyklar i joggingtempo!
*** Kärleken övervinner allt ***
Jag är väldigt dålig på det där med uppvärmning först, men min hund springer oftast lös bredvid cykeln (förutom vid hundmöte) och jag cyklar sakta i början så hon hinner uträtta sina behov och värma upp lite då.
Jag cyklade med min hund, men sen hoppade några snorungar sönder min cykel och jag har inte orkat skaffa en ny. Vi nöjer oss med prommenad nu.