Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 10121 ggr
Mmia
0

Bäst borste till Labrador ??

Är det någon som har Labrador eller liknande päls som kan rekommendera bra borstar då dom fäller hår som mest.

AnneN
2

Är uppvuxen på en labbekennel och kan av erfarenhet rekomendera vanlig ganska tät stålkam och vid tillfällen då de löser lite mindre rekomenderar jag gummikarda.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Thorsen
0

Jag har två st. labradorer som vi använder svettskrapor (som är till hästar egentligen), och den svettskrapan har taggar på ena sidan, och det fungerar suveränt!

Maddepadde
0

En karda, en sådan som man använder på långhåriga hundar med mycket underull. Funkar super.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Tezza
0

Karda med ståltaggar när de fäller underull, gummikarda när de fäller täckhåren:)

Kleverin
1

Kan någon tala om hur man får dem att vara stilla när man kammar dem då?? ;-) Det fungerar inte ens med godis.. Om hon står och äter så går det, då är hon så koncentrerad. Hehehe.. en dag lämnade min syster Nova hemma med kardan och kammen på en hylla utom synhåll, men tydligen innom räckhåll. När hon kom hem efter 15 min (var i tvättstugan) så hade nova ätit upp träskaften på både kardan och kammen. hon trodde säkert hon hade eliminerat det otrevliga momentet. men nej, köpte nya, mn plastskaft.

En vetig fråga dock, vet att någon sa (vet inte var) att man ska kamma dem mothårs för man får med mest löst hår då.. stämmer det?

Gullan402
0

Jag använder en karda med ståltaggar till vår blandis (schäfer + labbe) o jag kammar honom mothårs (även fast jag läst i böcker att man inte ska det) eftersom det lossnar mest hår då. Bäst är att kamma honom efter dusch, dvs när pälsen är fuktig lr utomhus. Min voffse är mkt stilla eftersom han fullkomligt njuter av det!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!