Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
Läst 933 ggr
LillMalin
0

nån rolig aktivitet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är det nån som har nåt tips på nån bra aktivitet man kan göra när man är ute?

han har nosen i marken hela tiden, har provat stampa i marken, locka med godis, säga hans namn, men det är väldigt sällan det lyckas, nån som har nåt tips på det också?

Tacksam för svar! :)

AnneN
0

Tips på aktivitet, träna trix, spår, apportering, busa.

Vet vet är också sån som vill ha nosen i backen hela tiden men jag har lärt henne att då jag gett annat kommando då ska nosen upp från marken, om hon ändå sätter ner nosen så säger jag "upp med nosen" och då slutar hon

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LillMalin
0

när du säger det här med apportering, rico är ju duktig på att hämta saker, men problemet är att han sticker iväg med det, han kommer aldrig tillbaks . =/ hur gör man?

AnneN
0

Ha an lång lina och träna inkallning med apport, finns dressyr/spårlina att köpa som är ca 15m om ni inte redan har

_**/Mvh Anne

LillMalin
0

Okej, men han törrs inte ha saken i munnen, han släpper den bara.

AnneN
0

se till att han får veta att apportera och komma tillbaka med apporten är det roligaste som finns för då får man både godis och en massa berömm, och bus =)

_**/Mvh Anne

LillMalin
0

Okej! :)

AnneN
0

tillägg till #5 aldrig bli irriterad eller säga nej eller liknande under träningen utan gör han fel så ignorera det och beröm exytra mkt då han gör ngt rätt

_**/Mvh Anne

LillMalin
0

Okej, det ska jag komma ihåg.. =)

Han måste ha väldigt dåligt luktsinne, kastar man en godis nånstans, tar det minst 5 min, innan han hittar det/den

Cattiiis
0

Sån är Ludde också! Han springer iväg och tar leksaken men försöker man få honom att komma tillbaks med den så bara springer han tillbaka utan den ;)

lena1
0

sätt fast godis i barken på en tall tex och låt honom söka efter dem där,eller lägg det under mossen kanske

LillMalin
0

Hann tappar interesset direkt, och tycker det är Tråkigt Lena!