En ny familjemedlem!
Idag flyttade en omplaceringshund in till oss. En hamiltonstövarhane på 6 år. En riktigt kelgris är han minsann! Han är inte så mycket tecknad, han har bara vitt på tårna, magen, bröstet och en pytteliten triangel på nosen. Och så några vita strån på svanstippen. Resten är brunt med undantag av ryggen, som då är svart som på de flesta hamiltonstövarna ;) Pigge heter han, men jag har redan börjat kalla honom för "piggelin" *lol*
Han kan inte mycket, nästan inget alls faktiskt. "sitt" verkar vara det enda, möjligen också "hit", men bara om han känner för det då
Har börjat försöka lära honom "ligg", men än så länge ingen framgång. Men det kommer nog, jag ska motbevisa ordspråket "det går inte lära gamla hundar att sitta" ;D *peppar peppar, ta i trä*
Men jag hade väntat mig ett monster som drar som 17, eftersom han är drivande jakthund och allt, men han går så fint i kopplet, som hänger slakt och bra, så det är inga problem alls. "Fot" går nästan, men han är iaf duktigare på det än han är på att ligga *fniss*
Det är så skoj att ha en till vovvsing här hemma :D

Grattis Ninja. Roligt att det verkar vara en hund som är lätt att hantera och kelig.
Globen: Vilken sötnos! Nej, ingen bild än. Har inte tillgång till kamera för tillfället :(
Kerstin: Tack :) Jo han är verkligen jättetrevlig. Synd bara att han inte kan nånting, men han har redan lärt sig gå fot hyfsat bra bara sen igår!

va söt han va:)

Va fin han är lille Pigge. Har han lärt sig att gå fint på en dag så är det väl inga problem med att han inte kan något från början. Han verkar ju sååå lättlärd. Va mycket roligt ni kommer att få då ni ska träna på olika kommandon. Lycka till!