Trodde detta var förbjudet i Sverige
http://www.blocket.se/vi/14625389.htm?ca=11_s
Helkuperad dobbis, har till o med ena örat i bandage.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Han kan väl inte ens ställas ut på grund av kuperingen. Det är väl förbjudet nuförtiden, eller?
Men vem vet, han kan ju vara importerad även fast örat är i bandage. Bandaget kan ju även sitta av någon annan anledning.

Inga "kulor" heller, och pris på 10.000 kronor 
Dom är inte vettiga!
Nu är jag uppväxt med kennel av ras som kuperades helt och så såg farmors hundar ut på öronen med bandage pga kupering.. Skulle det vara import så borde det stå i annonsen tycker jag.. Nu finns det de som föder upp kuperings raser som olagligt "kuperar" slår svansen mellan en dörr så veterinär får operera bort svansen..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#3 Visst gör de det. Men vet. kuperar bara svansen exakt där brottet är. Så då gäller det att trycka in svansen precis så långt in där "kuperingen" ska ske om det ska bli snyggt.
#1 På HUND06 tror jag det var såg jag flera "nykuperade" dobermanns så dom går nog att ställas.
Träffade på några med en am.staff tror jag det var, dom hade åkt utomlands och kuperat, var inte svårt alls tydligen.

I Finland råder det totalförbjud mot kupering numera. Inga excuse alls! En kuperad hund kan ej ställas ut, även om svansen verkligen är skadad och kuperingen behövs.
Helt rätt tycker jag.

Stackarna då!

Letade på SKK's hemsida och hittade detta http://www.skk.se/pdf/manadsbrev/m2007/manad0708.pdf
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Han kan väl troligtvis inte ställas pga att kulorna ej trillat ner.
10 000 var väl inte farligt?

För en II-kvalitet hund, som inte kan ens ställas ut?
Visst…
Förvisso, fast jag tycker alla hundar kostar 10 000 nu för tiden, oavsett ras eller kvalitet :P Så man har liksom vant sig, och det känns billigt jämfört med 14 000kr tex, hehe. Men finns säkert de som är villiga att betala ändå, många köper ju hundar utan att ställa ut eller avla. Så för dem duger det ju :)
OM blandraser kostar 10 000 är det väl inget konstigt allt att en renras kostar det? Oavsett kulor eller ej :)
Och jag förstår inte vad det är som säger att hunden blivit kuperad i Sverige. Trams att bandaget skulle vara bevis för det. Kan vara nyimporterad, eller bara ha skadat örat på något vis.

Annonsen är borta nu
Det ska väl bli ändring på lagen så inga kuperade hundar överhuvudtaget kommer kunna ställas i Sverige?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#15 Ja det är vad jag har hört också

Det är förbjudet med kupering i Sverige men det är ju så mkt annat som oxå är förbjudet…… Det går säkert att fixa lätt. Usch!

Nu fanns inte annonsen kvar, så jag kunde inte se bilden på hunden. Men är den helkuperad, både öron och svans, så är 10.000 jättebilligt

För den hade väl stamtavla?

Svenska kennelklubben har bestämt att kuperade hundar inte får ställas ut längre, oavsett var de kommer ifrån.
Kupering är ju förbjuden här i Sverige, men hittills har det ändå varit okej att ställa ut kuperade hundar från andra länder.
Men alltså inte längre
Nu blev jag doberman sugen igen 

Har läst på lite nu (ögnat igenom de nya bestämmelserna)
och det ser ut som att man får ställa ut kuperade hundar ännu.
Dock inte de som är födda efter 2008-01-01
Men efter en särskild prövning kan även hundar som är födda efter det få ställas 1 gång bara för att få ett resultat