Har någon en vit schäfer?
hahhaha ja dt är klart!!!kanske en svartvit:P

Vacker hund malin
Du har en goding där Malin ;-).
Helena jag har bara sett vit chäfer i verkligheten så jag har ingen bild på dem…
#3 o #4 tack så mycket, synd att bilden e lite suddig bara =/
Ingen fara Malin det syndes bra ändå, pussa på vovvsen från mig, nu ska jag krama kudden…
Natt natt…

Jag har en bekant som har en vit schäfer. En riktig sötnos .-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#6 ska jag göra om du pussar din snodden =D

En kompis till mig hade en vit innan de var en godkänd ras… Fast den jycken var lite knäpp…

En vit schäfer är inte godkänd längre. Men de är en egen ras nu som heter Vit herdehund.
Bara så folk som inte vet, lär sig. 
8, Den är levererad ;-).
10, Tack jag satt och letade efter namnet igår men kunde inte komma på det…..
varför e inte vit schäfer godkänd?
varför e inte vit schäfer godkänd?

#13 ingen aning riktigt, men jag tror det hade att göra med avelslinjerna.. det var iaf vad min kompis surrade om… (är inte så intresserad av rasen att jag kollat upp det)….

Jag har alltid tyckt att vit schäfer är grymt lik vit älghund. Dock rätt olika i beteende. Har haft 2 vita älghundar + valpkull.

Alba
jag kan inte något annat än och hålla med dig! =))
Jag måste bara fråga om svarta och vita schäfrar. Är dom verkligen riktiga renraser?
Jag har alltid trott att de som säger att de har vita eller svarta schäfrar försöker luras :P
Är färgerna godkända på utställningar?

http://www.starwhite.biz/vitjakthund/
Aktiverar länken så blir det lättare att jämföra… :-)
Eller en röd.

Kerstin!!
den där ser nästan ut som en ….BLOD HUND!! *mohahaha*

*s*
Redmusad
#18 vit schäfer var ju inte godkänd färg, därför d blev en "egen ras", vit herdehund.. men svart är godkänd, men då ska hunden vara helt svart o även klor o sånt, d finns endel bestämmelser vad som är tillåtet o inte, men jut färgen svart är tillåtet..
Nu har jag lärt mig något nytt (igen??).
Vit herdehund är egentligen samma som vit schäfer? Fast det finns inga vita schäfrar, för är de vita blir de herdehundar! *Pust*
jo jag tror att d e så.. inte helt hundra, men d kanske d e nån annan som e =)
men d e många som anser att svart schäfer inte är någon riktig schäfer heller…
#12 Det heter ju egentligen Vit herdehund… De kallas bara vit schäfer.

Rickomanen; du kan ju läsa inläggen över dig ang vit schäfer.

#28 din hund ser snarare lite ljus brun och svart ut , inte direkt vit.
#28 Är den där vit?
Det där är en helt annan hund än vad Rickomanen har lagt in innan som "bild på din hund".

Tyckte väl det!, annars skulle jag varit färgblind ;)

#32# Det är samma hund men hans svarta på huvudet har blivit vit

Har du ingen bild där man ser hela hunden, inte bara huvudet, eller halva kroppen, utan hela! ? (på hunden ricko)

Jo men man ser ju kroppen på den här bilden

#34: Jag känner igen den där bilden… Eller är det bara jag som inbillar mig det? http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.weisser-schaefer.com/fotoalbum/bilder/A6_.jpg&imgrefurl=http://www.vitherdehund.nu/text1_1.html&h=480&w=640&sz=39&hl=sv&start=548&um=1&tbnid=qOuVqbfKXsvVQM:&tbnh=103&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dwhite%2Bgerman%2Bshepherd%26start%3D546%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN
Hunden på den bilden du har publicerat heter: Aico vom Bruckner-landl.

#39, har hon en låtsashund? =O

#39# Mycket roligt för henne att sitta och fantisera då.

#39 Där ser man. Tack för att du är så uppmärksam :)
Och hennes bild på hennes sida ser ut som Hanna Montana med mörkt hår ;) Söker man på goooglee " hanna montana" då kommer det upp bilder som liknar precis på den som hon har på sin sida :)

# 25 Ibland föds det vita schäferhundar och dem kan man "mönstra" om till vita herdehundar och inte förrens då kallas de vit herdehund. Det är en hel vetenskap att mönstra om en vit schäfer till en vit herdehund så det är inget de blir automatiskt och när de är godkända som vita herdehundar får de en "slags" stamtavla som finns i ngn form av register hos SKK (alltså inte den vanliga stamtavlan som fås av SKK). Nu blev det nog lite rörigt men typ så ligger det till.
Vita herdehundsvalpar är de valpar som föds av reggade vita herdehundar (som då redan finns med i det här speciella registret under SKK)
Den vita färgen har funnits på schäferhundarna från början och den första registrerade schäferhunden hade en farfar som var vit. 1933 förbjöds den vita färgen i Tyskland men England och Kanada tog till vara på de vita hundarna och avlade vidare.
Den vita färgen är alltså en vit färg (man kan jämföra med till ex Labrador retriver som kan födas antingen svarta, bruna eller vita) och inte albinism.
Skrönorna säger att vita schäferhundar är galna men de är inte annorlunda mot andra färgade schäferhundar.
Malin S*Ängstorpets NFO
Rickomanen är ett troll, som bara försöker provocera fram reaktioner. Så ignorera henne :)
#39 och #44 Bra att ni är uppmärksamma!
Om detta stämmer kan jag ju upplysa Rickomanen om att det är olagligt att använda andras bilder utan tillstånd.
/ Sara, medarbetare
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Tack # 45. Nu fick jag lite klarhet i denna shafferöra.
#46 och #47 saken är uppmärksammad!
hanna vem?? Nänä, säg inget, för jag läser bara det jag vill läsa. Är lite halvblind förstår ni!
Hahaha :P vilken dröm :P kanske bli din nästa hund nån gång? :)

#54: Vilken snygging! 
Mvh Emelie 
Rickomanendet du gör är inte tillåtet. Jag hoppas någon snart gör ngt åt saken.
#57: Kan bara hålla med dig Hera… Något måste göras åt saken, eftersom det faktiskt är förbjudet enligt svensk lag att kopiera bilder utan att ha fått tillstånd av bildägaren först.
Mvh Emelie 

hallå jg har ju tillstånd eftersom det är min HUND OCH MIN BILD
Men hur kan bilden då ligga på google då? (eller vart bilden hade hittas)

EROS ,Veslan.. Den jag lagt in på min sida är min andra schäfer den jag hedde in nu är min andra!!!!!!!
Konstigt att jag hittade din" vita schäfer " på google då! hur kan det komma sig!? och hunden heter inte Ricko, den heter **CH Aico vom Bruckner-landl
SÅ DET SÅÅ!_
**_
#63 Japp syrran! Det sa en på inlägg #39 också! :)
Bara sluta rickomanen. Du har ju tydligen fått en chans att ta bort bilderna på "dig" och att sluta ljuga. Kan inte förstå varför du inte tar den chansen.
Bilden som rickomanen har på sin sida är inte hon. Som LillMalin säger är det hon som spelar Hannah Montana, som heter Miley i verkligheten. Högerklick på hennes bild och tryck spara som så ser ni att det står Miley. Så det är alltså inte hon … som ni kanske förstog. Så sluta ljuga rickomanen, du är avslöjad.

Tycker att sajtvärdarna skulle stoppa henne nu. Sitta och ljuga att det är hennes hund och sätta ut foto är ju en ren förfalskning.
#67 Håller med totalt!
Jepp!
Woooow!!! , Jag pratar med värsta idolen! , Hanna Montana!
Hon är tilloch med här på HiF! ;D

Ignorera henne så kanske hon tröttnar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#67 och #68 Jag är medveten om denna situation. Hurvida personen ska bli avstängd eller ej överlåter jag självklart till vår Sajtvärd att besluta om.
Vi ser det mesta och vi vidtar åtgärder när det behövs, men det är inte alltid ni märker det eftersom det mesta sker privat :) Men det är bra att ni är uppmärksamma och ni är alltid välkomna att kontakta oss om ni ser något ni tycker vi bör se.
/ Sara, medarbetare
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar