Ägare som inte plockar upp bajs
Jag blir så irriterad! Jag har en valp som liksom många andra valpar gärna äter bajs. Vi bor precis vid skogen och hon brukar få springa lös på gräsmattan och i skogen utan att det är något problem. Det som dock nu blivit ett problem är att några hundar som bor nära oss är och bajsar i våran del av skogen, och jag vet att det inte är min valps bajs för hon bajsar inte som en vuxen labrador! Det ligger ett flertal korvar lite här och var, en del mitt på stigen. Så jag får därför gå och plocka deras bajs för hon ska kunna vara lös utan att gå och äta. Asså fine att rådjur och harar bajsar på gräsmattan, men hundar med ägare, på något annans tomt dessutom?! På riktigt!
Tyvärr väldigt vanligt att folk inte plockar upp efter hundarna. Det är vi som faktiskt plockar upp bajset som får skit för det hela.
Jag fick ju påbackning av föreningen att jag låter hundarna bajsa på gräsmattan på mellangården utan att plocka upp. Eftersom det är precis under mina köksfönster så måste det ju vara mina hundar 😏
Då kunde jag tack och lov bevisa att det inte var det, eftersom jag då bara hade större hundar, och det var en hund modell liten som hade bajsat. Jag frågade rakt ut om de hade sett mina hundar. Det fick jag inget svar på.
Sen har jag inte hört något mer. Men det beror nog på att alla grannar ser att jag alltid plockar upp efter hundarna. Har även stött på ordföranden när jag har stått böjd över skiten med påsen för att ta upp den 😉