Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 201 ggr
Lona
0

Tips på VARMT hundtäcke?

Jag behöver tips på ett riktigt varmt hundtäcke! Charlie är med i stallet i många timmar vilket även innebär en del stillasittande, i synnerhet nu när han fortfarande är konvalescent.
Finns det ett välsittande, funktionellt och varmt täcke som dessutom går ner ordentligt vid rumpan?
Det är inte så viktigt att det är vattentätt, det behövs liksom inte i 10 minusgrader…

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maleficum
2

Back on track? Använde det till Fjant speciellt om han behövde sitta i bilen om det var kallt (den sorten han hade gick ner långt bak).
Vi testa det på Mira för någon vecka sen och hon hade det enbart nån minut (var för stor för henne) och det var redan supervarmt undertill när man tog av det.

Annars, när Fjant var med mig i stallet hade jag flera lager. Underst hade jag en filt jag tovat av mina angorakaniners päls (mycket varmt) sen hade han pyjamas i fleece (som gick ner på benen) och ovanpå det täcke de riktigt kallaste dagarna (han var ju powderpuff/pudel korsning med dålig päls så han var ofta helt nedrakad så princip nakenhund). Då var han varm och gosig när man stoppa in handen under alla lager.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Back On Track Hundtäcke är ett fodrat täcke med god andningsförmåga vilket är det perfekta valet för användning under träning.
  • Redigerat 2022-12-11 19:49 av Maleficum
happysnuffle
1

Jag har inte testat själv, men däremot tittat en del på Ulltäcke HYBRIDO hos hundlands.com. 100% merinoull låter rätt bra, men möjligt att det behövs något annat vid blåst?

Känner en hund med hurtta expedition parka, och den sitter väldigt bra på kroppen. Kanske att man kan kan ha som lager på lager med något extra varmt under? Annars verkar back on track, som Maleficum nämner, väldigt populärt.

Instagram: @happysnuffle

ipopuma2
1

Det där hurtta täcket som reflekterar hundens kroppsvärme fungerar bra

Karmatarerskanise
1

Hurtta extrem warmer

Lona
0

Tack för era svar! Åh, tovad angorapäls! 🥰

Jag valde ett billigare täcke men nu ångrar jag lite att jag inte slog till på ett Hurtta istället. Det är ju inte mer ekonomiskt att köpa ett halvbra och behöva komplettera det eller beställa ännu ett men det blir förhoppningsvis bra.
Min rhodesian ridgeback hade ett liknande och om hon höll sig hyfsat varm i det lär Charlie bli tillräckligt varm.👍

Silldutt
1

Hurtta extreme warmer är bästa! Finns både täcke och overall😊

Lona
0

Ni som har tipsat om täcken från Hurtta, har ni jämfört modellerna? Det finns ju några olika som passar för vintern.
Jag undrar främst om något är smidigare och mer följsamt än de andra med tanke på att täcken är allmänt avskydda här. 🙄
Ett "stelare" täcke vore sannolikt ännu mindre uppskattat än ett smidigt.

(Att ha honom helt utan täcke är inte ett alternativ i nuläget.)

Karmatarerskanise
1

Extreme warmer är mjukt tycker jag

Draken
1

#0: Håller med #1. Jag har BOT på min gamla.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

molam
0

Har BoT till min väldigt frusna vavva när jag är i stallet, tycker det är absolut bästa täcket, han sitter där i stallgången helt utan att bli kall när jag grejjar med hästarna, ja BoT är dyra täcken MEN dom är sååååå värt det, även om man har en hund med ledproblem osv så är det verkligen värt det =)
Blir liksom en helt ny hund på promenader/utevistelse

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus