Hundar iFokus

Hundar

Läst 130 ggr
Fridaaaa
0

Regntäcke liten hund

Vilken regntäcke rekommenderar ni som har hål för sele i ryggen (inte uppe vid nacken!)

Obs ofodrad!

Papillon/kines, 35 cm rygg (inte kortare eller längre)

Inte hurtta (passar inte) eller hööks.

Viktigt att det är med rem in mellan frambenen och inte tvärsöver bogen 🙂

Max 450 kr

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Irbe
1

Jag har dessa två, https://vetzoo.se/feel-active-reflective-regnjacka-orange?82624
och https://vetzoo.se/feel-active-kiruna-regnjacka?71716
Bägge passar mina hundar bra, det orangea täcket är i "regnjacketyg" om du förstår hur jag menar, det svarta täcket är mer funktionsmaterial. Så det orangea är väl kanske bättre om man skall ut i hällregn medan det svarta är mer för lättare skurar.

Det bästa är att man kan dra ihop täcket baktill vid svansen, det gör att jag har ett lite längre täcke på min tik så att det täcker lite på baksidan av rumpan med. Funkar nog bara om man har en ras där svansen står upp dock.

Feel Active Reflective Regnjacka, Orange Vatten och vindtät reflexregnjacka. Finns i flera storlekar
Fridaaaa
0

#1 Ska ha samma täcke oavsett om det spöregnar eller bara lätt regn :)

Irbe
0

Då hade jag kört på det orangea. Men de passar mina hundar och jag gillar dem, behöver ju inte stämma för andra.

Draken
0

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Hurtta Expedition Parka Beetroot - Vinterjacka för hundar, rödbeta Expedition Parkas är ett utmärkt val för små och stora äventyr i kallt väder. Expedition Parka är speciellt utvecklad för hundar med kort päls och utan underull, men under kalla förhållan
  • Redigerat 2022-09-30 11:49 av Draken
Fridaaaa
0

#4 Tack Men du får kolla inlägget igen :)

Draken
0

Ah. Ber om ursäkt, hade missat pristaket 😊

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Fridaaaa
0

#6 Inte bara pristaket :) Står att hurtta inte är aktuellt samt att det ska vara ofodrat :) Det täcket prickar in allt jag skrev att jag inte söker :)

Draken
0

#7: Ber om ursäkt😊

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2022-09-30 13:01 av Draken
Alexxiis
0

Kanske väldigt generellt tips men kika på Amazon.se
De har alla möjliga typer av täcken till väldigt bra priser.

Köpte ett ofodrat regntäcke därifrån till min hund och är supernöjd. De har öppning för både sele och halsband som dessutom går att stänga om man inte använder det ena hålet, så det inte regnar in.

Kan dock tyvärr inte hitta just det täcket jag köpte :/

Fridaaaa
0

#9 Amazon är en sida jag inte beställer ifrån av olika anledningar. Men tack ändå! :)
Men vill ha tips på ett täcke man kan rekommendera utefter mina kriterier :)

Såg att jag glömt skriva att amazon, shein och ebay går bort.

Fridaaaa
0

Ett praktiskt, lätt, smidigt och vattenavvisande täcke som passar de flesta hundar. Justera täcket i midjan och vid bakbenen så det passar din hund perfekt.