Skällig chihuahua
Jag har ett ganska stort problem, min Chihuahua valp på 13 vekor skäller på mig! Då menar jag inte att han är en skälig hund , han skäller inte på varese mamma eller syrran och inte heller på andra hundar eller människor. Han är i övrigt en väldigt gosig och lugn valp så det är väldigt frustrerande och ledsamt att han beter sej som han gör. Det är inte heller valp rus eller vad man nu ska kalla det när dom springer runt i huset inan dom somnar. Tacksam för svar.
När skäller han på dig?
Han skäller när han vill äta ( han får ibland för sej att han inte vill äta torrfodret) och när han vill leka . När han vill leka så syns det att det är lekinviter ( väldigt skäliga och bitiga sådana) och när han vill äta så gör han ungefär samma sak( mindre bitigt).
Låter inte som ett större problem. Lek inte om han skäller och bjud in till lek nör han är tyst. Servera inte mat om han skäller. Och var konsekvent.
Fast skällande vid lek är fullt normalt och inget jag hade brytt mig om.
#2: Låter som en typisk Chihuahua. Mina gjorde likadant som valpar. men som Nina skriver här under så är det bara att ignorera honom när han skäller och belöna när han är tyst.
Tack för svar