Hundar iFokus

Hundar

Etiketterövrigtoff-topic
Läst 808 ggr
Calcifer
0

Två raser, korsade

Detta är inte en seriöst startad tråd. Utan något jag kom och tänka på efter en lite knasig dröm jag hade. Så slå bort allt som har med verkligheten att göra, och vad som vore rimligt eller logiskt.

Om du fick korsa vilka två raser som helst - vilka skulle du korsa, och varför?

Bara pga utseende, eller mentalitet, eller vad?

Återigen, gå ifrån vad som vore logiskt eller okej, utan gå bara efter fantasin och ingenting ni faktiskt skulle göra i verkligheten.

Jag själv skulle tycka det vore jättegulligt med en pug krossad med en golden. Men återigen, ingenting jag skulle stötta i verkligheten!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ellen_
0

Sheltie x aussie tror jag skulle kunna bli riktigt snygga och om man bortser från nerverna skulle det vara fantastiskt med sheltie med extra driv🤩

Sedan om man fick drömma hade jag önskat sheltie med lite golden/ cocker eller labbe! Gärna sheltie utseende eller lite åt aussie hållet med lugnet och tryggheten från exempelvis labben! Vet att det finns tuffa och sociala shelties men de flesta är ju faktiskt lite reserverade och kan stressa upp sig så socialare och stabilare shelties som raserna ovan ofta är men med sheltiens Will to please och lättlärdhet hade varit det bästa av alla världar!😍✨

Calcifer
0

Ibland kan jag tänka, hur skulle en grandis och en Tax se ut? I verkligheten naturligtvis ska det inte göras, men bara om just en påhittad tanke finns där. Skulle de inte se riktigt roliga/söta ut?

Lona
1

Labbe och cairnterrier (helst just mina då förstås!) 😄
En social, glad, aktiv och orädd hund i mellanstorlek och eftersom den givetvis bara skulle få önskvärda egenskaper från respektive ras så skulle den vara kavat och påhittig som en cairn men med en samarbetsvilja och träningsmotivation som en (jakt)labbe.
Släng in en isländsk fårhund för utseendet och pälsen också så är det Den Perfekta Hunden! 😅🐾

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
0

#3: Haha åh jag älskar det!

Heddiz
0

Jag har redan min dröm blandis eller en av dom iaf - hans pappa var en lakke= 50% Belgiskvallhund och mamman var en Schäfer/Collie..
En sak är säker - jag ser INGA tecken på schäfer varken på ut el insidan….tex gnäll - som är mer vanligt än ovanligt hos schäferhundar..

Sen skulle det vara kul med en blandning mellan en Malle och en Bordercollie --med mycket krut , mod från mallen och lära sig supersnabbt och vara super snabb från bordercollien.

Tja och varför inte en typ av "nalle björn" med en blandning av Samojed med typ Lakke eller Tervueren… 😊❤️🐕

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Zadeira
0

En cocker spaniels utseende och mentalitet med en pudels krulliga päls. Hade varit smidigt.

Chilenita
0

För mig skulle det vara golden retriever och Pudel.

Goldens fantastiska personlighet.
Älskar allt med goldens, specifikt jakt-goldens. Förutom deras päls.

Pudelns päls samt att deras otroligt lättlärda och lekfulla sida.
Fäller inte och kortklippt har de perfekta pälsen till alla väder, sporter och användningar.

Så en GoldenDoodle!

"It's better to lose one minute in life, than to lose life in one minute"

molbojse
0

#2: inte riktigt samma sak, men har sett Tax x staffe en gång. Staffens utseende men taxens kropp. Var nog bland de fulaste hundar jag sett 😂

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

molbojse
0

Jag hade velat se en mops/bulldog x Pudel. En kortnosig och stabbig hund med svans och krullig päls. Vet inte om det skulle se ashäftigt ut eller förjävligt 😂

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

hemul
0

#7: En sån har jag träffat. Den var jättefin och mysig. Goldenstorlek.

Själv skulla jag vilja stoppa in en Berners mentalitet i någon fullständigt frisk ras, osäker på vilken dock.