Hundar iFokus

Hundar

Läst 377 ggr
Wilola
0

Gjorde jag fel?

Jag åkte tåg med min hund imorse, han är en äldre hund av mindre modell som blev anfallen av en stor hund för några år sedan och jag är därför väldigt noga med att ingen främmande hund får komma nära honom om jag inte pratat med ägaren innan. En man och en kvinna kommer på med varsin stor hund, typ jämthundar. Jag sitter med min hund mellan mina fötter och de kan knappt hålla sina hundar som drar fram till min hund så de är mindre än en meter från hans ansikte och de gör inget försök att dra tillbaka dem så jag tar min väska och håller den emellan dem och min hund så att de inte kan komma närmare. Mannen i paret blir då rasande och anklagar mig för att ha slagit hans hund med väskan, vilket jag verkligen inte gjorde, jag försökte bara få dem att backa för att jag inte ville ha dem i närheten av min hund. Jag förklarar att jag tyckte att de kom för nära och att det inte kändes okej för varken mig eller min hund, var på han då säger att hans hund är snäll och bara ville hälsa och att jag är en djurplågare som slår hundar med väskor… Gjorde jag fel som försökte skydda min hund?

@NN@
5

Slog du aldrig till hunden med väskan så har du ju inte gjort något fel. Du avgör själv om du vill att någon annan hund ska få hälsa på din eller inte.

Karmatarerskanise
1

Om du inte rörde hunden så borde du veta att du inte gjort fel. Dom däremot gjorde som inte höll in sin hund.

Draken
0

#0: Om du inte rörde vid den andra hunden så gjorde du inte fel.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[RasaNebulis]
0

Som de andra sade så gjorde du absolut inte fel. Bara bra att du skyddade din hund.

Men, när den där kom med den anklagelsen, sade du då till att du faktiskt inte alls hade slagit till hunden med väskan?
Tänkte bara att det var en väldigt grov anklagelse han kom med.