Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 423 ggr
Faxlin
0

Ny funktion: Betygsättning

Nu finns det en ny funktion här på sajterna, nämligen möjligheten att aktivera en betygsättning (f n på en skala 1-5). Användningsområden kommer man nog på allt eftersom, men som exempel kan jag tänka mig på betygsättning av olika hundrelaterade sajter, foton, filmer, hundfenomen mellan himmel och jord…:)

Betygsättningen aktiveras enkelt genom att kryssa i rutan som syns nedan här, när ni skriver ett nytt inlägg.

Först ut, vad tycker ni om denna nya funktion?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Benjy
0

hm jag fattar inte riktigt, vad är det man ska betygsätta?

Faxlin
0

Om du såg min fråga som löd:

Först ut: Vad tycker ni om denna funktion?

Under den så har du ett tryckbar lista där du får fram siffrorna 1-5. 1 är sämst och 5 är bäst. Så klickar du i det du tycker. Sedan ser man fem stjärnor. Dessa stjärnor blir gula i det antal som röstningen ligger för tillfället. Det visar alltså snittvärdet på vad folk tycker.

Hoppas du förstod min lite luddiga förklaring.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

mandymoo
0

Jag testar… tar 3 ligger lagom på mitten.

Sen har jag nog inte helt förstått vad funktionen ska vara bra för.. men den som lever får se

mandymoo
0

Men var tar röstnings reslutatet vägen????

Faxlin
0

Ser du inte stjärnorna? Det är liksom röstningsresultatet. Det gula på stjärnorna visar va snittet på röstningen ligger på nu.

Audiatur et altera pars

mandymoo
0

Jo nu såg jag dom - tittade inte där *ler*

Faxlin
0

Vad bra att dom syns, blev lite orolig för att vi hade fått någon liten ful bugg som ställde till det för oss. ;-)

Jag tror att det här kan vara en bra funktion bara vi kommer på hur den ska användas. Man kan sätta in den i vilket inlägg som helst igentligen bara för att få ett betyg på vad folk tycker om inlägget. Kan vara bekvämt för de som vill ge inlägget ett betyg som bra eller dålig men att de inte orkar skriva en massa.

Audiatur et altera pars

mandymoo
0

Ja jag tror också att det kan vara en bra funktion om man bara kommer underfull med hur den ska användas och att alla som svarar använder den *ler*