Hundar iFokus

Hundar

Etikett: pälsvård-omvårdnad
Läst 371 ggr
flocken
0

Vad tror ni om detta schampot?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sett klassiska att vit päls inte blir vit utan gul. Men sigge är bluemerle. Funkar detta ändå?
[https://www.crtzoo.se/hund/hundschampo/k9-schampo/k9-silver-streak-schampo-300ml]

Använder helst bara K9 då jag är så nöjd

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

K9 silver schampo som rengör pälsen och gör den extremt vit utan att innehålla blekmedel. Den har en revolutionerande formula som gör pälsen vit, tillför lyster och fukt genom ett speciellt optiskt keratin och B5 komplex. Passar alla vita och silverfärgade pälsar. 300ml
Vixxen
0

Det där är väl för att framhäva blå/silver/grått. Vitschampo har k9 också.
Kolla här! (Finns säkert på fler ställen)

https://www.propet.se/hund/hundvard/schampo-balsam/k9-hundschampo/k9-whiteness-schampo

K9 Whiteness Schampo, ett hundschampo för vita pälsar. Helt utan blekningsmedel.
flocken
0

#1: men funkar det då han är så mixad i sin färg? Har även grått i sig

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Vixxen
2

Testa! Blir han inte riktigt vit får du köra på nåt annat.

Jojaton
0

Jag kör silverschampoo på min trefärgade sheltie och svartvita border collie. Det vita blir riktigt vitt och tycker även att det svarta får en riktigt fin svärta av det :)

Johanna - Instagram

flocken
0

#4: roligt att höra. Har beställt det o hoppas det blir bra.

…………………………………..

panini
0

Jag använder det #1 länkade till min trefärgade sheltie, och jag får samma effekt som #4 får av silverschampoot; det vita blir riktigt vitt medans det svarta får en slags lyster 😍

Draken
0

Jag använder bara K9 på min Bearded Collie. K9 Whiteness Schampo, använder jag på kragen och tassarna.
Har använt K9 i alla år, även när jag har ställt ut hundarna.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis