Vilka raser tror ni?
Hejsan, jag har en blandras från Rumänien, via dog Rescue Sweden. Jag jag alltid velat ta ett DNA test för att se vilka raser hon har i sig, men nu när jag läser andras recensioner står det att DNA test inte är pålitliga alls. Så jag tänkte bara för skojs skull att vi kan gissa allihopa. Jag tror defenetivt att det är BC i henne men man får gissa så man tycker hon sen ut. Hon älskar att jaga fåglar och hon är väldigt noga med att alla ska vara med i gruppen på promenaden, så vallning är en stark sida även fast hon är rädd för alla djur typ, men var så goda att gissa! 😊
#0 Klokt beslut där, lägg DNA-test-pengarna på något gott eller roligt till jycken istället. 😃
Hm, det här var klurigt att gissa… BC tycker jag också att jag kan se.
När jag jobbade på hunddagis så var det en hund där som var korsning
BC x dalmatiner som hade liknande teckning på kroppen (det är såklart inget bevis för någonting men det var det första som ploppade upp i knoppen).
// Harley
Hm, prickarna får mig att tro att det är någon jaktras i iallafall!
Har ingen aning haha. Men tänk också på att vissa hundraser som kanske finns i rumänien inte finns i Sverige :) så kan va rsser vi ej vet om.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Det roliga är att jag tycker det ser ut som en blandning mellan BC och dansksvensk gårdshund men det är nog inte så vanligt med den sistnämnda rasen i Rumänien. Men kanske har de någon liknande hundras där? Nästan alla länder har sin variant av en lite mindre gårdshund även om de kan variera i utseende.
Ser ut att vara BC blandad med någon sort av terrier, har du någon bild från sidan? Lång eller kort nos.
Jamen jag tänkte också på snasksvensk gårdshund innan jag läst texten! Kan det vara någon terrier i kanske? Hur stor är hunden?
#6, "Snasksvensk" 😂 Jag fattar ju att det inte var meningen men det såg väldigt kul ut… 😁
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ha ha! Och jag skriver inte ens på mobilen. Såg det inte förrän nu själv. 😂
För oinvigda så är snasksvensk gårdshund en gammal ras som nästan var utrotat men som man nu lyckats rädda. Man hittade några exemplar i Snaskinge i Småland som man avlat på. De är väldigt dyra dock. 😛
Embarks tester är de mest tillförlitliga på marknaden så här långt.
Inte billigast men man får vad man betalar för 😛