Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 847 ggr
Emki
0

Tips för avlastning på op hund

Våran hund har opererat sitt ben, han kan stödja på det men ska helst inte gå i trappor utan stöd. Vi har en sele som vi använde under gårdagen.. men den skaver i armhålorna på honom. Och en handduk/lakan glider bara bak mot rumpan när man går nerför. Ja vi skulle kunna bära honom, men han väger ju 31kg så risken finns ju att ryggen åker när de är så många trappor. Någon som har något tips? Vi bor högst upp med 2 trappor per våning = 6 trappor. Så alla tips är varmt välkommna 🙏

Fisherling
1

Flytväst med handtag var det första jag kom på. Jag har en med breda, vadderade magband och ett brett vadderat handtag som jag gillar skarpt, tror det är rukka men är inte säker. Men med en sån borde det gå att lätta hunden utan att förstöra ryggen, eftersom den är mer designad för att man just SKA kunna lyfta hunden.

Emki
2

#1Tack, rusade till affären när jag såg ditt inlägg och köpte en flytväst, funkade super och verkar inte ta eller skava. Dom hade tyvärr inte rukkas, så blev en basic bara. Bra pris (269 för strl L) och hoppas den har bra funktion som flytväst också när den väl kommer användas till det!

Fisherling
2

#2 Härligt! Kul att kunna hjälpa till :D