Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 984 ggr
CayKantos
0

Vill ej sova/vila på samma plats

Nyfiken på min vovves beteende. Han har aldrig gillat sova i sängen oftast pga det helt enkelt blir för varmt, han uppsöker alltid det svalaste stället i huset och lägger sig där. Toppen isolering 🤪 Men har märkt att han inte vill ligga o vila på samma yta som mig. Så om man tex ligger i soffan o sover/vilat o jav sätter mig i andra änden går han gärna därifrån efter lite gos. Han gillar att busa, gosa och/eller busgosa med mig men vill inte slappa ihop. Han ska alltid ligga typ på mig när han äter ben och söker kontakt ofta. Vad är det han försöker säga? Jag går alltså inte till honom och gosar, jag kan sätta mig längst bort. Då brukar han komma till mig för lite kärlek o sedan bara ner på golvet, alldeles intill soffan. 🤔😅 Jag kanske är en bus/upp i varv partner? 🤔🤔 Söndagsfundering

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Elsis matte
0

Han kanske vill vila ifred, helt enkelt? En lättstörd typ? Min hund gosar gärna nära vid läggdags, sedan lägger han sig allra längst ner i fotänden, verkligen så långt bort som möjligt men ändå kvar i sängen.

Maleficum
0

Vår labbe har alltid varit mer som katt än hund brukar vi säga (mer självständig) och även om hon gillat gos och bus såklart har hon alltid haft sin integritet och vill ligga själv och sova (redan från dag ett hon kom till oss). Är först på senaste året eller två som hon blivit mer närgången (är 14 nu). Något som "hjälp" för att få ligga nära (och ett krav för henne även nu när hon faktiskt söker mer kontakt själv) är att hon vill ha en filt eller annat emellan ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

CayKantos
0

#1 men jag går ju inte ens till honom i soffan tex.. #2 Jag behöver inte att han sover nära. Men känns som om jag stör han när jag inte ens kan sätta mig andra änden av soffan utan han hoppar ner på golvet. Då gärna precis vid fötterna alltså närmre än vad jag placerade mig

Instagram

ipopuma
0

Tror det är av värme. Både mallen och riesen är väldigt varma inomhus nu vilket resulterar i att mallen sover i mitt rum i min säng kanske max i 60 minuter innan hon vill ut. Och hon är gosig. Riesen vill väldigt sällan skeda isängen (ibland händer det) utan sover vid fötterna o är helnöjd. Dvärgen sover gärna i hallen eller i sängen typ i den. Åvår andra riesen ska ligga i en!! Alltså vi har 4 hundar som alla älskar kontakt men när de sover beter de sig väldigt olika. Det är nog bara hur han vill ha det. Han hoppar ned o lägger sig bredvid dig tar jag som kontaktsökande o något väldigt fint! Tänk inte så mycket på det. Han gör det som känns bäst för honom så gör det som bäst för dig :)

Hornslandet
0

Min är liknande. Skulle också säga att tänk inte så mkt på det.

Dvs, min ligger nästan alltid på golvet, på de svalaste ställena. Ibland kan han lägga sig nära och gosa lite, men då bara en stund (skulle aldrig sova så). Sen hoppar han ner och går o lägger sig på svalare ställen för att sova. Lägger jag mig på golvet kan han däremot eventuellt ligga närmre och sova, men där är det ju svalare.

CayKantos
0

#4 #5 Jo tror värmen gör en stor del.. men jag tycker det är konstigt just iom om jag sätter eller lägger mig i bara på samma yta ska han bort typ. Vi behöver inte ens va k närheten av varann. Men han går då o lägger sig på tex golvet mycket närmre ist. 🤔

Instagram

Jojaton
0

#6 vad gör han om du sätter dig bredvid honom då?

Johanna - Instagram

Elsis matte
1

Jag menade, han kanske gör det i förebyggande syfte? För att slippa riskera bli störd (även om du inte aktivt tar kontakt) så väljer han att sova enskilt.

CayKantos
0

#7 vill oftast gosbusa lite och sedan gåe han iväg.

Instagram

Hornslandet
0

#6 fast kanske inte så konstigt. Han ska ju inte alls "bort" eftersom han lägger sig närmre dig. Däremot vaknar han väl till/går igång en gnutta av att du kommer och sätter dig i samma utrymme, och sen lägger han sig närmre dig. Inga konstigheter. Skulle anta att han skulle kanske ligga kvar om han var riktigt trött.