Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1734 ggr
CayKantos
0

Fodrade byxor och skor.

Önskar tips på fodrade byxor samt skor. Gärna vattentäta eller iaf vattentåliga. Tränar sök så ska kunna klara dessa kalla vintrar med massa snö :) Om någon har tips på ryggsäck m. stol tas det också gärna emot. Ska gärna ha ett större säte då rumpan e lite ömtålig ;) INGET I ROSA, tack c:

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Sugar Mist
1

Vet inte hur vattentåliga de är egentligen men jag stod ute i 5-6h igår i kraftigt snöfall(blötsnö)  periodvis sittandes på marken i dessa över ett par jeans och frös inte öht, var inte blöt heller trots att byxorna var tydligt blöta. 
Använde dom mycket när jag var ute på hundpromenader och när jag lekte med min brukare i snön i ett par timmar förra vintern, funkade super då också.
https://www.engelsons.se/termobyxa-nordmaling
De är verkligen inte snygga men de är billiga och funkar jättebra :) 

Skor har jag själv börjat titta på muckboots, lånade ett par sådana när jag jobbade på gård i -30 och jag fryser jättelätt(!) om fötterna men frös inte alls i de.

-

CayKantos
0

Tack! Letar dock helst efter ngt som inte riktigt är överdragsbyxa :) mem har den i baktanken :D ska kolla ipp muckboots!

Instagram

kinjelooo
0

Jag har vinterkägor från Merell och är nöjd, fryser aldrig och de är bekväma + stadiga. Den enda nackdelen är att de är lite hala på stenar och packsnö men jag använder broddar då. En bän har rekommenderat Meindl och dessa blir det i framtiden, ordentliga vandringskängor. Byxor har jag inte nån aning om tyvärr.

Changrila
0

Jag har funderat på att köpa de här som vinterbyxor: https://www.fritidsfabriken.se/55-hiball-pants

Jag har en tunnare version, och de känns varma. Kan lätt gå i promenader i 5-6 minusgrader med dem utan underställ och fryser inte. Tänker att de som jag länkar till vore perfekta när jag tar lugnare fotopromenader, och så kan jag ha ett underställ under om det blir riktigt jäkligt kallt.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

CayKantos
0

#3 Har Meindl nu men dom funkar inte med mina fötter av ngn orsak.. Ngn som kan något om dessa? https://www.engelsons.se/torsby-set-pris-jacka-och-byxa Eller https://www.engelsons.se/fritidsstall-tollarp-jacka-byxa

Instagram

CayKantos
0

#4 Har också funderat på dom. Så dyrs bara. Och eftersom jag kommer ligga still i snön är jag inte säker på att dom är varma eller vattentäta nog…

Instagram

Jojaton
0

#5 Tollarp-serien är inte vinterfodrad utan mer som höstjacka (och byxor gissar jag då med) så jag hade isf kört på Torsby :) Ska själv köpa den jackan, blir kanske byxorna också.

Johanna - Instagram

Frida B
0

#5 ja jag har ju både jacka o byxor i torsby setet, love them! Snustorr trots att jag är ute o spårar i spöregn, snö etc. Verkligen toppen!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
0

#8 ahh! Kul! Då köper jag nog dom :)

Instagram

hemul
0

#8 Du blir inte svettig i dem? Har haft ett par jackor med membran från Engelson och upplevt att de inte andas alls. Men jag har haft det problemet med andra membrankläder också. Kanske svettas för mycket för såna jackor helt enkelt.

CayKantos
0

#10 jag svettas son tusan… men hellre det än en kall rumpa. Om man har ngt under kan man ju klä av sig när man väl ska hålla på med hunden

Instagram

hemul
0

Menade Frida B, som har jackan. Jag har testat den typen av jackor för att de står emot regn och snöglopp och då kan man inte bara ta av sig jackan. Så jag har egentligen beslutat att inte köpa fler jackor med membran utan köra på en vindtät jacka som andas plus lätt regnjacka istället. Möjligt att "riktig" GoreTex funkar bättre, men det är för dyrt och folk klagar på det också.

Frida B
0

#10 har svettats en gång i dom, solen låg på och det var väl 10 grader varmt. Men annars nej! Dock är jag en person som typ aldrig svettas, ligger i solen i 30 graders värme och tycker det kan vara varmare… Fryser alltid. #9 du får gärna prova dom nästa gång vi ses! Vet ej dock om vi har samma storlek? Jag är ju liten som en dvärg så får ju nästan ha barnstorlekar..

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
0

#13 skulle va gulligt! Får du frysa ett par minuter ;) Jag har ju gått ner rätt rejält i vikt så har det mesta i S nu. Men fu kanske har XXXXXS? ;)

Instagram

JoannaLi
0

#12 Jag har Torsby, och visst kan jag svettas i den, t.ex. om man går inomhus eller när det egentligen varit för varmt för den, men tycker inte att jag svettas om det bara är lagom mot kall temperatur! (Som jag gjorde med en annan vinterjacka.)

hemul
0

Beror väl på vad man gör och hur mkt man svettas kanske. Jag cyklar och går i skogen och svettas lätt när jag rör mig.

JoannaLi
0

#16 jag med!

hemul
0

Det är för jäkligt. Frusen är jag och blir lätt för varm också!🤤

Frida B
0

#14 tror jag har 34 i dom kläderna, minns inte helt… byxorna är ju dock liiiite för stora så får lätt plats med både underställ och jeans under haha!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
0

#19 haha okay! ;) får se. Rumpan e inte så stor men höfterna kan ställa till det.. 🙈 #12 jo men det e lixom fair. Jag svettas lätt men slänger av mig kläddf så snart dom kntd bdhövs som sagt. Så under ett sökpass hade jag nog tsgit av jackan (då byxorna e lite svårare att få av" när det äe våran tur då man rör rätt mycket på sig då :)

Instagram