Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2626 ggr
Herveaux
0

Bästa klotången?

Ni som klipper er hunds klor med tång - vilken är er favorit?

Jag tycker aldrig jag hittar en riktigt bra klotång till min jycke, han är en stor sak med rejäla klor och flera av tängerna vi provat har känts så klena och/eller blivit slöa fort. 

Vi har en kloslip som vi använder ibland, men hunden tycker den är lite obehaglig. Klippa klorna är sällan några problem.

// Harley

Sugar Mist
1

Millers röda, utan tvekan. 
Klipper vovvarnas en gång i veckan och bara behövt byta ut en gång på ett år, och då var det för att den gamla försvann

-

Hornslandet
0

#1 Köpte också den nu när jag tappade bort  min gamla. Vettigt pris, klippte bra. Men väldans "billiga" och osköna handtag att hålla i.. Tror jag ska fixa till dem :D

Sugar Mist
0

#2 Ja handtagen är inte de bästa men med tanke på hur bra den klipper så är det värt det haha!

-

Hornslandet
0

#3 Japp, man kan ju om inte annat bara linda några lager eltejp på dem :)

Fridaaaa
0

Millers utan att tveka :) fungerade även till vår sankt bernhard.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JoannaLi
0

Millers! Jag tycker dock att den blir oskarp rätt fort den också, men är inget som stör mig. Klipper 2 ggr/vecka, byter nog varannan månad.

hemul
0

Min är gammal och just nu hittar jag den inte så jag kan kolla märke. Den är ivf helt i rostfritt, kirurgiskt stål, inköpt på apoteket för länge sedan. Klippte bernerklor utan problem och är fortfarande vass och funktionell.

Den är väldigt lik den här, men inte hundra på att det är samma.
http://www.shop.scandivet.se/index.php/component/virtuemart/klo-och-skotselmaterial/klotanger/klotang-hauptner-13cm-detail

frijoh
0

Säger också Millers! Min tik var helt galen när vi hade en annan tång, men successivt med hjälp av millers tång och tålamod så ligger hon nu självmant på rygg och njuter av kloklippning 😍

hemul
0

Tycker den ser så klen ut, men det kanske den inte är?

JoannaLi
0

#10 Nä, jag upplever den inte som klen! Arrak har riktiga björnklor, och Millers går igenom som smör. Inga som alls problem med den, har jag upplevt, utöver att själva skären blir lite slöa :)

[Forest]
0

8 Tycker du den är bra? Har en sådan i reserv (tycker den är lite slö) har annan liknande som jag klipper med men ska köpa ny så kollar efter ny nu :) 

Millers har jag inte gillat men ser att många ger den bra betyg så kanske får skaffa mig två och testa mig fram.   Till er som har slöa tänger/saxar så kan jag säga släng dom inte utan dom är kanon bra att klippa sina blommor/växter med. 😉

tiger tok
0

#12 ja jag tycker mycket om min! Den funkar jätte bra på min hund, vet inte hur den funkar till jätte klor dock.

[Forest]
0

13 Har själv små hundar 😉

Fridaaaa
0

#8 Den tycker jag tog dåligt och blev slö snabbt :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Herveaux
0

Hm. Jag har tidigare ratat Millers för att fördomsfulla jag tyckt den sett lite klen och obekväm ut. Verkar vara dags att tänka om och ge den en chans helt klart!

// Harley

Sugar Mist
1

#16 Jag har sålt på millers tänger till såväl småhundsvalpsägare till skeptiska ägare av större raser(Typ grandisar, borzoi, etc) och bara haft 2 missnöjda kunder, och då har de fått måndagsexemplar som varit lätta att reklamera och byta ut :) Tror inte du blir missnöjd :)

-

hemul
0

När jag skulle beställa en ny glasfil till mig själv häromdan trillade jag över en klofil. En vanlig manuell fil alltså, tänkt för att putsa av ojämnheter som blir när man klipper. Jag brukade ta en vanlig sandpappersfil för människor vid behov, men den här ser ju mycket bättre ut. Så slipper man vassa klor första dagarna.

https://www.apotea.se/miller-klofil-17-cm

Grodan
0

Jag har haft en Millers i flera år. Det har fungerat bra (har slipat den själv). Nu måste jag dock köpa en ny. Skulle vilja köpa en rejäl som brukar ha på veterinärkliniker - fast jag hittar dem inte (riktigt rejäla och vassa!).

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

hemul
0

Verkar inte finnas i sverige. Tycker dock den där jag länkade till som liknar min gamla ser stadigare ut. Googlar man på engelska hittar man (så klart) mer att välja på.

Kalli
0

Gillar också Millers, min är fortfarande vass och skär genom klon snarare än att klämma ihop den när den klipper.