Hund och heltidsarbete
Jag antar att det finns många som arbetar heltid och har hund? Hur får ni ihop det? Var är hunden när ni jobbar? Ni som har hunden på hunddagis eller dagmatte, fungerar det bra?
Hundgård med anslutet hundrum
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Jobbar vissa dagar hemifrån. Annars är min hund hos dagmatte hel- eller halv-dagar beroende på dag och vad jag gör just den dagen. Funkar fint. Däremot behöver jag nog skaffa en till hundvakt som backup/för att fördela dagarna har jag insett, lättare då.
Hunddagis är jag skeptisk mot. I min stad finns det ett gäng, men det är bara ett (kanske två) där jag ens skulle överväga att lämna min hund.
Jag är dagmatte åt grannens hund. Jag har egen nyckel, hämtar hunden när jag vaknat och sen lämnar jag upp den igen vid fyra eller om de hämtar den. Vissa dagar (tex när jag arbetstränar halvdag) blir det bara nån timme och vissa dagar blir det bara att jag lunchkissar hunden. Det funkar jättebra för oss och ägaren verkar tycka det är en jättebra lösning.
Min hund är ensam hemma under dagen och jag rastar henne på lunchen, det fungerar bra för oss.
Har dagmatte och föräldrar som passar honom. Han älskar att vara hos dagmatten där han även har hundkompisar att umgås med. I höst ska jag plugga på distans och då kommer han vara hemma, men kommer antagligen be dagmatten att ta några långpromenader med honom då och då när det är mycket plugg.
Johanna - Instagram
Tidigare har jag kunnat ha med mig hundarna på jobbet. Imorgon börjar jag på nytt jobb och då kommer jag anlita ett företag som kommer hem, rastar hundarna och lämnar dem hemma igen. Hundarna kommer då spendera dagarna hemma hos min mor, så sällskap har de för det allra mesta, däremot behöver de få rastning någon gång ibland. Jag själv sköter motion och träning av dem.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Vad bra ni har löst det allihop.
#3 Det tycker jag låter som en perfekt lösning, så skulle jag kunna tänka mig att göra när jag skaffar hund.
Här kör vi dagmatte och kommer fortsätta med det om det blir Så att han inte kan följa med till jobbet sen
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Jag jobbar inte heltid. Men dom dagar som det blir längre för hundarna går husse hem och släpper ut dom. Vi har dagmattar så även dessa kan man rycka in vid behov.