Vad är speciellt med Bully?
Läste en tråd här på forumet om exotic Bully om den var olaglig i Sverige. Flera skrev att man inte ska köpa en Bully varför?
Därför:
http://www.google.com/search?q=exotic+bully&tbm=isch
De flesta tycker väl det är fel att avla fram fysiska särdrag som gör att hunden inte längre fungerar optimalt och ofta blir till en plåga för hunden och att man inte bör stödja sådan avel genom att köpa en sån ras.
#1 Herre jävlar nu förstår jag 🙂
Oops! Skulle vara länk till bildsök. Fixat.
#3 klickade själv in i bilder. Kan man redigera kommentarer ?
Ja, en stund efter att man skrivit dem. Antagligen 1 timme. Det är så knäppt upplägg här att inget indikerar var den dolda länken är….
Om du håller muspekaren över ditt inlägg dyker det upp två länkar i nedre högra hörnet av inlägget, "Anmäl" och "Hantera".
Det är samma med funktioner för hela tråden, om du inte upptäckt det. Om du viftar med muspekaren över ett inlägg i tråden så dyker det upp några länkar högst däruppe, bl.a. kan man hoppa till första olästa inlägg.
Okunskap. Stor skillnad på exotic och riktiga bullys. Det är inte den friskaste rasen i Sverige tyvärr, men inte omöjligt att hitta bra individer speciellt inte om man söker sig utomlands. Sök upp folk som kan rasen, finns flera bra fbgrupper istället för här där folk bara tror. Obs att jag då pratar om bullys inte exotic.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Måste erkänna att jag också blev nyfiken på exotic bully och googlade som besatt på bilder efter den där tråden som TS refererade till. Mina ögon ville gärna tro att bilderna blivit tillplattade, men nej - det är sjuka proportioner på den hunden.
Sen blev jag allmänt intresserad av American Bully och stötte faktiskt på en ett-årig sådan i dag i rastgården. Han lekte jättefint med min lilla cocker spaniel trots att han var mer än dubbelt så stor och flera gånger tyngre säkert. Fast visst - min kille pep till ibland när de stötte ihop, men den bullyn var så mjuk och fin i sättet så han dämpade sig direkt.