I morgon är det 3 år sedan!

Det tycker jag är dåligt med hundar, dom lämnar oss någon gång :(

Ja, tyvärr så är deras liv väldigt kort i jämförelse med oss.
Jag har redan avlivat 4 hundar och har nu 2 hundar hemma på 5 år. Så tiden går för fort känns det som.

Åhh så fin hon var..och hon har det garanterat bra med alla dom andra där uppe på dom stora gröna ängarna, tuggar ben och äter mat med sina kompisar och kikar ner på sin goa lilla matte =)

Ja, har aldrig blivit av med nån hund, men vi har våran första hund nu, men det kommer hans tid också :(
Ja, det a¨r väldigt kort och det är jätte dåligt!
Hon var jättefin! Hon är säkert full av energi nu och springer och leker med alla andra hundar som väntar på oss där :)

Tack ska ni ha för era värmande ord.
Tack för länken Diana. Nu gråter jag faktist. Var vädligt fint. Har ju många djur som väntar där.
Nu är det exakt 12 timmar kvar, då är det 3 år sedan hon dog.
Valpen som någon håller i är min nuvarande Ludde. Min älskling. Har ju även hans syster Lisa här hemma. Men det är Ludde som jag tränar mycket med osv. Så vi har ju ett helt annat band han och jag. Det blev så att när han var riktigt liten så var det alltid Ludde jag hade vid bröstet och min gubbe eller dotter hade Lisa hos sig. *ler*
Valpen som ligger bredvid fick vi avliva 2 dygn senare. Den blev bara 3 dagar gammal. Hon slutade att andas och vi fick igång andningen 2 ggr. Men när vi kom till Strömsholm så avlivade dom henne. Men obudcerade henne gratis så att vi fick veta vad som var fel. Men dom hittade inget fel på henne konstigt nog. Tänker på henne ibland att hade vi inte haft så bråttom och avlivat henne så kanske hon varit i livet nu ju. Men man litar ju på veterinärer. Dom sa att det troligtvis var något fel på henne.

Imorrn är det 2 v sedan vår Luomi fick somna in… Veterinären kom hem till oss straxt före halv tio, hälsade på alla hundarna, sen satte vi oss i köket, Krister och Luomi på en filt, jag satt vid grinden in till matsalen, där de andra hundarna kunde välja att vara. Först en spruta så att hon somnade, sedan överdosen i ett ben, och sist en rakt i hjärtat, för att verkligen vara säker.
Det gick lugnt och fint, Raksha och Freja förstod ganska snart vad som hände. Freja gick, och Raksha stanande kvar och tröstade mig. Vidar och Raksha ville titta på Luomi efteråt, så de fick nosa och känna att hon verkligen var borta.
Nu så här efteråt känns det oerhört bra att vi har gjort det. Nu springer Loumi som ledare i ett stort spann på en härlig fjälltur, och sen kommer hon hem och myser in sig i en härlig säng, och matas med köttbullar och korv! Inget mer bli lämnad av husse för att hon inte orkar dra, inga mer knölar som tar energi…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ja, för dig är det ju verkligen mer nära inpå om det bara är 2 veckor sedan. :(
Fin hon är på bilden din Stina, jätte söt. #6&7 Min mamma är där, med sin älskade schäfer Lex (det vill jag gärna tro, ialle fall)
Mvh//Diana

Ja, tron är ju det som människan tappar sist. :)
Till minne av min älskade hund!
Min älskade vovve, jag tänker på dig.
När dina steg har tystnat så finns du ändå kvar hos mig. Minns din skratt och hur livlig du var. Du sprang, lekte och hittade massor av bus. När jag var ledsen stannade du hos mig. Med din tass på mitt ben och ditt huvud liggande på mitt arm. Du var och är min bästa vän. Nu har jag bara kvar fina minnen av dig och mig som jag tar fram då och då och sen sparar dem i hjärta. Och nu i Guds namn har du somnat ifrån mig. Men din bild och ditt minne som jag älskar och gömmer långt i mitt hjärta där inget jag glömmer.
Skriven av: Anita

Fin dikt. Har du skrivit den själv?