Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1623 ggr
[Nalle-]
0

Stockholm hundmässa 2017

För första gången ska jag äntligen åka ner till Stockholm hundmässa! Har velat åka flera år, men det har aldrig blivit av olika själ men nu är det till sist dags. Det är en bit att köra för oss (ca 65 mil enkel väg, är säker på att det är flera som har ännu längre resväg) men det ska verkligen bli sååå roligt! Vilka från forumet ska dit? Ska ni kolla på något särskilt, eller ställa/tävla själva? 😃 Jag åker utan egna hundar och lär spendera mest tid vid pudelringen, men planerar att hinna kika på annat också.

[IdaSoren]
1

Tack för påminnelsen! Köpte precis biljetter till mig och sambon. Tänkte gå dit på söndagen och kika på lite goldens och kanske några andra raser, och bara allmänt titta runt på allt möjligt. Vi båda är så nya i hundvärlden så just nu är allt väldigt nytt och spännande för oss 😃

Fisherling
0

Jag och Tinja kommer som vanligt vara där på söndagen 😃 Åker för att kolla in vad man kan köpa och för att titta på agilityn. Finalen förra året var SÅ spännande!

CayKantos
0

Hade så gärna velat! Hoppas på nästa år! Jag får hålla mig till lilla MyDog i Gbg :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Kapitulerar
0

Jag och min flickvän åker och ställer vår ena shih tzu på lördagen! 😃

tiger tok
0

Kommer troligtvis vara där, men hunden får vara kvar hemma. Hittar inte vilka montrar som är vilken dag, är det alla montrar båda dagarna?

Tokryck
0

Jag ska dit och förhoppningsvis inte spendera speciellt mycket tid vid utställningsringen. Troligen är kelpie redan klara då också. Det blir shopping och träffa hunden som var/är tilltänkt mamma till valpen jag vill ha nästa år. Det blev troligen ingen valp av henne men kul att träffa henne igen ändå :) .

Michaela-N
0

Jag och "min" vovve kommer vara på plats i Sveriges Hundungdoms monter både lördag och söndag. Kom gärna förbi och säg hej!

apportbocken
0

Jag är där båda dagarna, hela dagarna! #5 Alla rasmontrar brukar vara båda dagarna!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

[Nalle-]
0

#1, Vad kul! 😃 

#2, Kan tänka mig att agilityfinalerna är otroligt spännande 😃

#3. MyDog hade jag också velat åka till något år 🙂

#4, Lycka till! 🌺

#5, Kul! Tyvärr har jag ingen aning, har bara koll på att det är olika raser som ställs. 🙂

#6, Shopping låter ju också trevligt! 🙂

#7, Vad roligt! 😃

#8, Härligt! 😃

Jag åker ner idag, tyvärr blir jag bara där på lördagen men får försöka se så mycket som möjligt under den tiden. Ni som varit där tidigare, är det något som jag inte får missa? 😉

Nessie von Loch
0

Är där på Lördag, pudeln får stanna hemma och sova.

apportbocken
3

Jag är på plats! Ser ni en ganska liten tjej med en lila och grön ryggsäck och ljusbrunt hår är det mycket troligt jag. Då får ni gärna komma och säga hej!

apportbocken
0

Klart för i år, det känns lite vemodigt… Men jag har tagit vara på helgen bra och varit på hundmässan i nästan 20 timmar! Hur tyckte ni att det var?

Tokryck
0

De sa att det fanns fler försäljare men det tyckte jag då inte att det var. Men helt ok. Det bästa var att träffa vännen och mysa. Köpte fyra hundleksaker, två lika x 2 Fem timmar på mässan räckte :P

tiger tok
0

Det fanns en "monter" som sålde halsband och koppel med stenar på, någon som vet vad företaget hette?

Tokryck
0

#0 Nalle, vad tyckte du om mässan? Första gången och allt.

#14 var det den montern som var vid lunchställena? Jag tror jag såg en där som sålde halsband med stenar. Men gaah vad hette de då? Jag satt nära Irradiamontern när jag satt där och åt. Är det den? Har ingen aning om vad de sålde så det kan vara helt fel…mest troligt :P

tiger tok
0

Montern kan ha varit nära lunchplatserna, ja! Minns att det var en kvinna och att montern var väldigt simpel, vita väggar.

fridarebecka
1

Jag var där utan hund 🙂 Trots att vi var där ca 6 timmar båda dagarna så var jag inte nöjd 😂 Hade kunnat gå mycket längre! Men båda dagarna gick jag och syrran runt som zombies på eftermiddagen, så trötta men ville inte åka därifrån 🤪

Stod lääänge i en rasklubbsmonter och pratade med två uppfödare (av olika men liknande raser) och fick bekräftat vilken ras jag "ska ha" i framtiden, kändes riktigt bra att dom bekräftade mina tankar 😃 Shoppade tugg, ett koppel och en leksak bara. Blev dessutom alldeles superkär i de portugisiska vattenhundarna och min hunds halvsyrra fick excellent på utställning. En riktigt bra helg alltså!

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Jamie+Engla
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hade en lyckad helg, 2 nya svenska vinnare! Trogen utställare på mässan sedan många år

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Achillcs
0

#17 får man vara nyfiken på vilka raser det var? 😇

[Nalle-]
0

#12 #15 Jag tyckte det var en häftig upplevelse att vara där! Visste ju att det skulle vara stort, men så mycket större än vad jag hade föreställt mig 🤪 Var helt slut på kvällen efter alla intryck. Hade verkligen velat vara där i två dagar, hann bara kika lite grann på agilityn och freestyle/htm, stressade förbi alla rasmontrar och shoppade bara lite ben till hundarna. Men vill garanterat dit nästa år igen, och då planerar jag att stanna båda dagarna 😃

Extra kul var att en morbror till min ena hund blev BIR 🤗

#17, Så man är alltså inte nöjd även efter två dagar? 😂 Kan ändå tänka mig det, så otroligt mycket att titta på! Och verkligen så himla bra med alla rasmontrar. 

#18, Stort grattis! 😃

fridarebecka
0

#19 Korthårig vorsteh 🤐😍 Men detta är några år bort 😉

#20 Nä inte vi iallafall 😂

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)