Allergi/Atopi hos hund?
Hej på er! Någon här som har erfarenhet av läkemedlet Atopica vet används till behandling av atopisk dermatitis på hund, det har en antiinflammatorisk och klådstillande effekt vid behandling av atopisk dermatit. Har även hört att det ska vara väldigt dyrt, men kan inte hitta vilken pris klass medicinen ligger i.
Min vovve som har dammkvalster allergi får nu injektioner en ggr/månad och står på kortison/prednisolon behandling, hon blir så dålig av kortisontabletterna (uppsvälld, jätte hungrig och såå törstig)Har funderingar att byta prednisolon mot Atopica, tänkte höra om någon här har erfarenhet av preparatet?
Mvh//Diana&Vovvarna

164:- med recept för 30 kapslar ser det ut som…
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20040607001059&DocTypeID=30

Nej men min hund /schäfer hade samma sjukdom som din. Hon fick Prednisolon i nästan hela sitt liv.
Försök att ge så lite som behövs bara. Följ inte veterinärens inrådan med si och så många tabletter. Hunden kanske kan må bra av hälften t o m. Så gjorde jag och det fungerade kanonbra.
Märkte inte att hon var törstigare än andra hundar men hungrig var hon. Men då får man ju ge lagom portion så hunden inte blir för tjock.
Lycka till med din hund.
#2 Tack för hjälpen! Tyckte jag kollade så noga på fass men inte lyckades hitta priset *hihi*
Tack igen :o)
//Diana_K
#3 Tack och bock!