Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1028 ggr
DoktorVinter
1

Grannens hund skäller

Hallå hallå!
Här kommer jag med ett litet problem som antagligen är välkänt hos de flesta som bor i lägenhet eller radhus.. Att man stör sig på grannarna! Haha. I mitt fall handlar det mer om att jag är orolig för hunden än något annat dock. Är djurmänniska och skyller absolut inte detta på hunden. Mitt problem bottnar sig i att grannhunden nedanför oss skäller något fruktansvärt flera timmar i sträck utan paus, ungefär varannan dag (ibland varje dag i typ en vecka). Eftersom jag pluggar på universitetet är jag hemma i princip hela tiden och pluggar, så jag blir mer störd än resterande, arbetande grannar i huset - trots att skallen låter i HELA huset. 

Jag har redan konfronterat grannen och hon var extremt defensiv och ville inte erkänna att hon var borta 5-6 timmar från hunden. Vilket har hänt några gånger. Hon har gett en anledning till skallen, vilket tydligen är att deras förra hund har gått bort. Jag flyttade för övrigt in i augusti och har fått dras med skallen sedan typ september. Grannen bredvid mig var väldigt insatt i hundskallen och kände igen det sedan tidigare - dock verkade hon inte alls ha några problem med det, konstigt nog. (Hon är själv hundägare, kanske beror på det?) 

Grannen vill som sagt inte erkänna att hon är borta mellan 3-6 timmar från hunden flera gånger i veckan. Vad tycker ni om detta? Ska man ta upp det med hyresvärden eller är det "okej" att det är såhär? Jag tycker det känns sjukt tråkigt för hunden att vara ensam typ en halv arbetsdag liksom.. Jättekonstigt beteende att vara borta så länge, särskilt då hon säger att hon är "mammaledig just nu med en bebis och är hemma hela tiden". 

Vad tycker ni?

/kattägare och  djurälskare

Belzebubble
6