Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 740 ggr
Drakellen
8

Behöver du hjälp av en främling?

Jag tänkte höra om det är så att någon behöver hjälp i sin träning av sin hund eller valp av en (för hunden) främmande människa. Tex en valp som behöver miljötränas med främmande människor med knasiga hattar eller liknande, en hund som har betendeproblem och behöver vänja sig vid nya människor eller liknande. Jag har agerat "testdocka" mycket under mitt liv, främst till vänners problemhundar med "trustissues" men även till valpägare som vill vänja sina valpar vid främlingar. Jag är 18 år, hunderfaren och har stort intresse för hundar och hundpsykologi. Jag bor i Stockholm och har (tyvärr) inte bil. Eftersom min älskade gamla tant är borta nu och hundlängtan börjar kicka in så finns jag alltid redo  så om någon behöver hjälp med något sådant så är det bara att hojta :)

(ursäkta om inlägget ligger i fel kategori men jag hade svårt att bestämma mig för vilken som passade bäst)

immobilized
2

Vilket toppenbra erbjudande ! Synd man bor så långt borta! 😃

Sajtvärd: Barnens ifokus  † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Drakellen
0

#1 tack så mycket, Tyvärr så saknar jag bil så det är lite svårt att ta sig längre än tunnelbanan räcker 😃

immobilized
0

Erbjudandet i sig är bara av positiv anda ändå 😉Hundägaren kanske kan ta sig till dig/er annars vid behov av stöd i träning.

Sajtvärd: Barnens ifokus  † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

KatarinaSt
0

Du råkar inte ha tillgång till småbarn? Vi håller på att träna vår unghund att vänja sig vid människor av den mindre sorten. Det har gått bra hittills, men vi är redo att ta nästa steg och träna hunden att låta barn komma närmare och kanske tom klappa.

Isalel
0

Om du vill vara hundvakt och liknande när det passar dig finns ju DogBuddy där man kan registrera sig och bli anlitad för hundpassning? Har inte testat tjänsten själv men den verkar bra :) men vet inte om det var det du hade i åtanke eller om du bara ville hjälpa till med träningssituationer :)

Drakellen
0

#4 Jag har en lillasyster på tio år som är precis lika hundintresserad som jag, som säkert skulle vilja hjälpa till. Dock är hon väldigt lång och mogen i sättet så hon känns mer som tolv, tror du de passar?

#5 Ja, jag kan absolut passa och gå ut med hundar också, men tänkte uttrycka hjälp vid träning här då jag har erfarenhet och tycker att sånt är lite speciellt spännande. Men det var verkligen en bra ide, som jag absolut ska kolla in, tack så mycket! :D

KatarinaSt
0

#6 Det är mindre barn som han tidigare varit väldigt osäker med. Typ 2-3 åringar. Vi har skvallertränat mycket vid lekplatser och liknande så nu bryr han sig inte längre såvida de inte försöker klappa eller kommer mot honom. Det är just såna situationer vi behöver hjälp med. Men tack ändå :-)