Hundvänliga jobb?
Hej!
Jag har egentligen ett jobb jag älskar, men är av olika anledningar intresserad av ett jobb som ger mig möjlighet att ha med hunden (i vår hundarna :P ) på jobbet. Kontor, butik osv osv. Men har lite svårt att komma på jobb där det ev kan funka. Skulle vilja ha tips & idéer från er, vart jobbar ni om ni har med er hund på jobbet?
Guldstjärna till den som vet något ledigt jobb i Örebro som man kan ha med sig hunden på.
// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara
Vad jobbar du med idag och har du någon utbildning? Tänkte mest eftersom du skriver att du älskar ditt jobb så kan det ju vara värt att veta vad du jobbar med :D
Sant haha! Jobbar på en lunchrestaurang/cafe :)
Gått djur-hästskötare på gymnasiet & pluggar nu på deltid & distans till hundinstruktör + hundpsykolog :)
// sara - livet som brännskadad -> http://nouw.com/rasmussonsara
OM du har ett jobb du älskar ska du kanske tänka om - det finns ju hunddagis, eller annonsera och se om det finns någon som vill vara hundvakt när du jobbar. Själv är jag varken rädd eller allergisk mot hundar men jag blir frustrerad när jag går in i butiker/klädaffärer och där finns hundar - de har inte där att göra och det är nonchalant mot dem som är allergiska och/eller rädda för hundar.
Jag själv älskar hästar och har full förståelse för att det finns både rädsla och allergier och att man får anpassa sig en smula.
Jag jobbar på kontor och en av våra anställda har numera 2 hundar och när hon frågade om hon fick ta med dem till jobbet så lovade hon att dammsuga och torka golven efter varje arbetspass - det gör hon inte. Det stinker hund - en doft jag inte alls uppskattar - och som du kanske inte ens förstår eftersom du älskar dina vovvar - vad jag menar är att var sak har sin plats och att du kanske ska tänka en gång till.
Om du öppnar eget kontor/egen firma och ingen annan är där så är du självklart fri att bestämma - men om det finns fler personer där så får man visa hänsyn. Men dagmatte eller någon äldre som skulle må bra av lite extra sällskap är en bra idé. ☀️🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Det handlar nog mer om arbetsplats framför yrke. Hittar du en arbetsplats där det redan finns hundar så är chansen större att du får ta med din hund än på en arbetsplats som i dagsläget är hundfri. Steget från 0 till 1 hund på en arbetsplats är bra mycket större än från 1 till 2 då man måste ta hänsyn till allergiker, hundrädda personer, folk som bara inte gillar hundar eller inte uppskattar dom på arbetsplatsen, extra städning som krävs mm.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Hundcampus. Skriv hundcampus i sökrutan på facebook eller sök på hundcampus.se Det finns hundcampus i flera städer.