Tappar alla mjölktänderna samtidigt?
Min valp är 5,5 månader gammal. Det verkar som att hon tappar i stort sett alla mjölktänderna samtidigt. Hon sväljer dem inte, utan vi hör och ser när hon tappar dem på golvet. Idag har jag hittat en hörntand och en kindtand, igår hittade jag en hörntand och en mindre tand, dagen innan ännu en hörntand. Och sådär håller det på.
Hon har varit lite kinkig med maten. Inte så konstigt om man inte har nåt att tugga med 🤔
Och jag är ju lite konstig på så sätt att jag sparat mina hundars mjölktänder. Jopp, jag har dem i en liten skinnbörs.
Sådär gjorde min yngsta vovve också. Tappade typ 8 tänder på en dag… Jag började fundera på om nåt var tokigt 🤪
Jag har sparat min hunds tänder också. Luktar pyton nu men de är söta att titta på. Jag har de i ett provrör. Inte alla dock, men de som jag hittade. Han tappade också väldigt många samtidigt. Såg nya glöggar dagligen.
… och idag hittade vi en molar igen. Husse har köpt Dentastix till hundarna. T.o.m. en sån tuggar hon på i evigheter nu trots att de är mjuka, för hon har inga tänder att tugga med ; )
Tyder ju på att de ordinarie tänderna trycker på och är på väg!