En tragisk historia :'(
Heej vill bara berätta vad som hånda min älskling VT 2007
… Ninja ( min hund) och mamma var ute och gick med ninjas bästa kompis Diinise och hennes matte…. Dom två hade dom lösa sedan kom diinise tillbaka och skällde sen kom Ninja eftersläntade och haltade fram till mamma… Hon hade skurit sig på en glasflaska som låg i snön… Dom sprang fram till Ninja som blödde som bara den :S.. Diinise matte ( vi kallar henne Iva i denna historia).. Hade lika panik som mamma hon släppte allt och fokuserade på Ninja.. mamma rinde pappa och han sa att mamma skulle ta sin strumpa eller ngt som stoppar blödningen.. Så kom han med bilen till ninja dom hjälptes åt att bära in henne i bilen och körde i väg till djursjukhuset.. jag vet inte vad som hände på djursjukhuset men dom såg att några senor hade gått sönder så hon fick gips på tassen den fick hon ha i tre månader tror jag eller hon skulle inte vara lös på tre månader … jag vet att det låter långt tid men vi ville ine offra henne :( Skulle nog ingen här på hif göra….. När ninja kom hem la hon sig i mitt knä hon var helt snurrig och visste ingen ting och hade ont…..
det gick tre månader och hon haltade när hon tog i för mkt… Men nu är hon helt återställd eller inte helt för ibland så tar hon inte i som hon ska hon tar med den andra tassen mer……… Men det är inte ofta.. Vi tror att en sena fortarande är lite krasslig.. men hon lider inte av det :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
När jag satt och skrev detta ran det tårar ifrån mig :'(
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
ja det måste varit en traumatisk händele och sådan går aldrig över, men vilken tur att det gick att rädda henne i alla fall,pussa på henne från mig och snoddis…
Det finns ju faktiskt hundar som aldrig är lösa, eftersom det inte går helt enkelt. Så tre månader är inget farligt :)
Tur att det gick bra till slut! Förstår att det måste ha varit hemskt!!

Usch stackars vovve det måste gjort hemskt ont, och och aldrig folk lär sig att inte kasta glas i naturen är ju helt sanslöst stackars våra djur som gör sig illa *morr* Men vilken tur att det att det är bättre med henne nu =)